Gå til innhold

sentrallåsen virker ikke på bakluka på `98 v70 og tungstartet når kald

Ranger emnet

Håkon_w

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp handlet meg en `98 2.5tdi, og har noen spørsmål, så jeg håper noen kan svare på.

Sentrallåsen virker ikke på bakluka, men når jeg drar i den spaken på førerdøren hører jeg det klikker i et rele ved venstrefoten, så det går ihvertfall signal fra denne til et relè. Den låser ikke opp via denne heller, må manuelt bak og låse opp og igjen.

Noen som vet hvor vanligvis det er feil, eller hvor jeg skal starte og feilsøke?

I tillegg kan jeg ikke kjøre ned bakvinduene fra førerplassen, men jeg kan kjøre dem opp igjen.. det synes jeg er rart,, formening om dette?

og ikkenok med det :p, så er den tungstartet når den er kald. Det sitter forøvrig en motor fra 04, med hjerne fra en bil med manuell gir har jeg blitt fortalt. Tidligere eier sa at den ikke var tungstartet når han fikk den tilbake fra verkstedet etter motorbytte.

noen ideer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsbrudd mellom bakluka og karosseriet.

Deffekt låsekasse på bakluka.

Ville startet med de 2.

Muligens deffekt bryter til vinduet. Får du kjørt vinduet opp og ned med knappen på den døra det gjelder da?

Tungstartet:

Deffekt glødeplugg(er)

Feil innstilling på pumpereim.

Vet du sist når registerreim og pumpereim ble skiftet på den da?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se om det kan være noe i det du fåreslår når det gjelder låsen i bakluka.

Når det kommer til at den er tungstartet, prøvde jeg i dag å trykke gassen i bånn mens jeg drar på starteren, da starter den med en gang i et sekund før den stopper (jeg prøver å slippe gassen med en gang så den ikke får høyt turtall når den kommer igang) gjør jeg det igjen kommer den, om enn litt rufsete det første sekundet. skal den gløde nå på sommeren?

registerreim er skiftet for 25000 siden, hva er pumperreim? kan det være dieselfilteret? de fleste sier at det er ved høyre bakjul, men jeg så ingen der (noen som har bilde av hvor det er? Jeg har ihvertfall et dieselfilter i motorrummet, men jeg forstår ikke hvordan jeg skal få det av..

det ser slik ut og har 3 10mm skruer oppå. disse vil antakelig senke boksen som sitter rundt filteret, men det er også festet slanger på den boksen. skal det virkelig være så mye greier og skifte et filter?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/83567562/CAM00210.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider