Gå til innhold

Setevarme+lys i midkonsoll

Ranger emnet

Håvar

Anbefalte innlegg

Setevarmeren i førersetet har tatt kvelden. Det er greit nok, sikkert drept av et kne. Men varmen i passasjersetet går f... ikke av og det skyldes kanskje bryteren? Det er en stund siden og jeg mener å huske at omtent samtidig forsvant lyset i alle bryterne i midtkonsollen, kan dette ha sammenheng? Går setevarmere og bryterlys på samme kurs? Hovedlys- og dimmebryter til instrumentpanelet er fortsatt i orden. Dette skjedde i fjor en gang og jeg tror det var omtrent samme tid eller noe etter jeg byttet ut stereoen.

Har lest et par innlegg der uorginal stereo har blitt montert og køddet til belysningen, men da også hovedlys- og dimmebryter. Disse innleggene har ikke kommet frem til noe så jeg poster et til...

Er drt noen som har erfaring med problemene jeg har nevnt over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha ein overgang når du ettermonterer stereo på disse.

Prøv og koble ut bryteren til sete på passasjersiden, er bare og ta den ut og dra av ledningen evt

Prøv og bytte om att du tar bryteren fra førersetet over på passasjersetet og se hva som skjer

Lysene i midtkonsolen,meiner du da bryterene til innstiling av varmeappratet?

Om det er det drar du ut den midterste bryteren under der er ei lita pære som lyser opp alle 3 bryterene,det er samme type pære som er i speedometeret selges på biltema til 20kr 2stk.

Prøv og bytt pære,bytt sete varme bryterene om,og kjøp overgang til bilstereo og om ikke det hjelper så har du ett større problem.

Gi beskjed om du trenger hjelp til og finne overgang til bilstereo,selges på mange bilstereo nettbutikker.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde som du foreslo rainman, og byttet om bryterne. Da er i allefall v. bryter og h. setevarme i orden, h.bryter er vel defekt og sikkert brudd i varmetråden på v. side.

Prøvde å dra ut bryteren til viftehastigheten, men den ville ikke ut. Det er jo mulig jeg er litt pinglete og redd for å ødelegge noe. Er denne til å dra rett ut eller skal den settes i en bestemt posisjon sånn som hovedlysbryteren?

I innlegget over var jeg litt kjapp. Stereoen fungerer jo utmerket, så er det en spesiell overgang jeg må ha da? Hvis du vet hva delen heter eller har link til selger blir jeg svært takknemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se hva jeg finner til stereoen,på bryteren må du bruke ei klypetang men må ha papir evt teip sånn att du ikke lager merker.

Har sett ein guide til dette skal se om jeg finner den så du ser med bilder og ikke øydelegger noe.

Stereoen vil virke men det går kabler fra diagnose kontakt til org stereoen så meiner eg att rød og gul også skal byttes om uten og være 100% sikker på den påstanden.

Peugot 407SW

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW/AUDI ISO OVERGANG+HØYTT Bilxtra

Meiner det er denne så skriv ned vare nr og spør på mail eller besøk din nærmeste bilxtra om det er rett til din bil,har sett de har overgang på bilxtra her.

Her er ein annen fra xtremcar.no der er også bilde og dette er den billigeste eg har sett.Link:http://www.xtremecar.no/bilstereo/monteringstilbehor-til-bilen/volkswagen/radio-harness-iso-power-supply-only.html

Peugot 407SW

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er linken til lys i varmeapp bryteren,bilder og beskrivelse nede på siden:VWVortex.com - A/C light went out

Eg brukte ikke gummistrikk for og ta ut/inn pæren,eg brukte ei lita nebbtang og litt mjukt papir og var forsiktig.

Endret av rainman

Peugot 407SW

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om andre enn Møller som selger setevarme-element? Fant dette til 35 usd+12 $ frakt : NEW VW Golf Jetta Heated Seat Element PAD Heater Warmer 1J0 963 555 B | eBay

Men jeg fant også et til 160 usd, så da lurer jeg på om det til 35,- faktisk er originalt eller ikke.. I så fall må vel 160 usd være nærmere møller-pris :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider