Gå til innhold

Ulyd ved gasspådrag

Ranger emnet

Henree

Anbefalte innlegg

Først må jeg innrømme at jeg ikke har noe spesielt greie på bil. Derfor er det litt vanskelig å forklare problemet mitt.

Jeg har en Peugeot 307 2004 modell. Så lenge bilen drives ved gass (at man holder gasspedalen inne altså) så er det en "subbelyd". Jo høyere hastighet bilen har jo kortere intervall mellom lyden.

Bilen er 2 uker gammel (for meg) og der jeg kjøpte den har hatt den inne for kontroll. De har sjekket bremser, caliper etc. etc. siden de mistenkte at det kunne være noe galt der. De kunne ikke finne noe galt. Men noe galt må det jo være.

Nå som jeg har fått kjørt bilen litt mer så har jeg funnet ut at hvis man slipper gassen og trykker inn clutchen så forsvinner lyden.

Lyden er spesielt hørbar ved lav hastighet. Når man kommer opp i 60 Km/t så er det så mye annen støy (naturlig støy altså) som blander seg/overdøver.

Noe som har noe idé om årsak til denne ulyden? Jeg kommer uansett til å reklamere på det, men hadde vært fint med en tredjemanns formening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttelager på høyre drivaksel kanskje? Ulyder er vanskelig å diagnostisere på nett:)

Ja jeg forstår det er vanskelig. Men håpte kanskje på at det var et kjent problem for noen som har greie på det.

Men hvis det er som opelduude skriver

Kan være utløserlager. Er ikke ukjent feil på de at det går i oppløsning inni clutchuset på disse. Da må girkasse ut.
så høres det dyrt ut :( Men jeg får prøve å ta det på reklamasjon. Jeg er litt ukjent på det med reklamasjon på bruktbil, men noen rettigheter må jeg vel ha.
Lenke til kommentar
Del på andre sider