Unimog411 Skrevet Juni 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Kjøpt meg en 300D som etter hvert skal bli en 300DT. Motor har jeg stående fra en 1991 300TDT. Prosjektbilen er en 1990 300D med 595000 km på telleren og ble EU-godkjent for et par dager siden. Eneste anmerkningen den fikk var "påbegynnende rust i karosseri", og den ble godkjent under tvil på grunn av dette. Ettersom jeg plukka av plast osv., fant jeg ut at dette stemte ganske godt. Har kjøpt godkjenningspapirer hos Bertel O. Steen, og fått klarsignal av biltilsynet. Motorbytte tar jeg etter at all rust er tatt. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 [ATTACH]39162[/ATTACH] Her er da prosjektbilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Grundig vask før sveising begynner. Skal etter hvert få faceliftpanser, koffertlokk og lykter rundt om. Dette har jeg liggende, men monteres ikke før all rust er ratt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 [ATTACH]39168[/ATTACH] Noen få bilder av hvor ille rusta var. Ser at jeg er heldig da gulv er veldig bra. Hovedsakelig jekkfester, hjulbuer og innerskjermer bak søm er verst:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Har fått sveist noen hull og bygd opp igjen jekkfester på ene siden av bilen. Har en delebil jeg kapper ut av, da denne er veldig bra for rust Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Innerskjerm er bygd opp igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 Den får bredda stålfelger bak enn så lenge. Mulig den havner på 18" AMG som jeg har liggende. Felgbreddingen er noe jeg utfører selv, da jeg har laget meg en jigg som fungerer ganske så bra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2013 OM603, gått ca 360000. Skal etter hvert få ny toppakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Jaha ja, dette blir interessant.. :D Hvor er det blitt av unimogen da? ;) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Juni 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Ja, det blir det :) skal prøve å oppdatere så ofte som mulig med mye bilder. Unimogen har jeg fortsatt. Brukes vel en gang i uka, tenker jeg. Men ikke blitt lakkert enda :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 [ATTACH]39278[/ATTACH] Delebilen klar for levering. Plukket av bakstilling og noen andre deler jeg trengte. Kappa blant annet ut begge fremre hjørnene bak hovedlyktene. Disse bilene ruster ofte her, og på denne bilen var det ikke rust. Disse sveises inn igjen i prosjektbilen. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 [ATTACH]39281[/ATTACH] Har handla 4x elruter i dag. Motorene i dørene tar jeg seinere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Juni 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2013 Har så smått starta med ettermontering av elruter. Når jeg først gjør en oppgradering av elnettet, satte jeg inn ledningsnett for varmeseter også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Juni 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2013 [ATTACH]39340[/ATTACH] Da mangler det vel bare webasto, men det klarer jeg meg foruten :) Trenger sårt en dette treverket med plass til alle bryterne mine, så skrik ut om noen vet av eller har! Helst lyst valnøtt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unimog411 Skrevet Juni 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2013 FAceliftdelene som havner på 300'n. Slipt ned noen deler som skal sveises inn/monteres :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg