Gå til innhold

Sette i nyere radio i corolla e10

Ranger emnet

stifen95

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en corolla 93 mod e10 og har plana om og bytte til nyere radio, den her: Kenwood KDC-BT73DAB - Bilradiospesialisten - SISTE NYHETER

Men i bilen e det: hvodestrøm, tenningsstrøm, jording til begge høytaleran (e kun 2 høytalera) å + til begge høytaleran. å en sort ledning til som æ ikke vet ka e til. brukes ikke nokka no å radioen funke fordet... noen som vet ka den e til?

å noen som vet om det blir vanskelig og koble opp den der radioen mot de ledningen æ har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No veit eg ikkje så mykje om det, men eg veit at ein får slike universalkabler for bilen slik at du kan sette dei rett i nyare bilstereoa. F.eks noko blant desse som dei sel på biltema: Monteringstilbehør for bilstereo - Biltema. Då kjem vel kablane på rett plass der dei skal. Eller er alle kablane lause og utan ein type kontakt i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sorte ledningen kan muligens være jording, og den er viktig. Gamle spillere fungerer ofte uten jording, men det er ikke heldig da den trekker jord fra antennekabel og/eller signalkabler, med brente jordingsbaner og støy som resultat. Men plug and play-overganger er absolutt best ja.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No veit eg ikkje så mykje om det, men eg veit at ein får slike universalkabler for bilen slik at du kan sette dei rett i nyare bilstereoa. F.eks noko blant desse som dei sel på biltema: Monteringstilbehør for bilstereo - Biltema. Då kjem vel kablane på rett plass der dei skal. Eller er alle kablane lause og utan ein type kontakt i utgangspunktet?

Hei, har sett at dem selg iso overgang på biltema men æ har alle kablan laus uten en kontakt i det hele tatt. Sån som det står no så går ledningen rett fra bilen å på spilleren, altså uten nokka som helst kontakt i mellom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota selger kabel som går fra originalt ledningsnett til universal iso. Kjøpte det når jeg monterte annen spiller i min corolla E11.

Plug and play.

Hei!

Vet du ka det hete ?

Mene du at du har kjøpt en kabel som kan kobles rett på de ledningen æ har laus for også kan brukes rett i en iso kontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider