tomeni Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Hei hei. Har problem med lekkasje i bunnpannen på min Passat 98 med VR5 motor. Lurer på om noen har en grei(enkel og billig) måte og fikse dette på eller om eg rett og slett må skaffe meg en ny(brukt). Om eg må ha ny, er det vanskelig og få tak i lik til min VR5 motor eller er den bunnpannen lik som på noen andre modeller ? Håper noen har en grei løsning ! Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 sikker på at det ikke er pakingen som er ødelagt? Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Er kun den motoren som har den bunnpannen. Den har ei heller pakning, i stedet er det brukt silikon tetningsmasse. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomeni Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2013 Så det beste vil vell då være og få dette tettetpå en eller annen måte. Men har peilet oljen jevnt og trutt og det er ikkje mye som forsvinner... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2013 Tette det må du, ellers kan du få mangel på dette ved neste PKK. Tørk rent under så er det lettere å se nøyaktig hvor det lekker. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomeni Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2013 Har funnet ut hvor det kommer fra med kordan tetter eg det på best mulig måte ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2013 For å forklare hvordan du bør tette det er det vesentlig å fortelle om skaden/lekkasjen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomeni Skrevet Juni 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2013 Det ser ut som det kommer fra ett lavpunkt i bunnpannen. Det er blitt tettet tidligere så det ser ut som det henger noe greier der. Vet ikkje hva mer som kan være til hjelp for og finne en løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2013 Fra en plugg, hull e.l.? Du er veldig sparsommelig med å dele opplysninger, er derfor omtrent umulig å svare deg fornuftig. Ta et bilde. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomeni Skrevet Juni 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2013 Forstår det dere sier, men har ikkje så mye peiling på dette området. Det er midt i en svart metall boks(muligens bunnpannen, ikkje sikker) som er under motoren. På denne boksen er det ett område i bunnen som er lavere/senket enn resten av boksen. Dette kan jo tyde på at dette punktet er utsatt om fronten tra nedi bakken. Kan se om eg får lagt inn bilde så fort så mulig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg