Gå til innhold

Er Helix Dark Blue 4 en bra forsterker?

Ranger emnet

wackamole

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en forsterker idag med navn Helix Dark Blue 4 og iflg. spec. på websiden demmes skal denne levere 180w RMS på to kanaler. Jeg har generelt lite erfaring med effekt og RMS osv.

Men lurer på om dette er en god forsterker? - Fikk lånt meg en SSL sub på 500w (Amazon.com: SSL Fs12 FORCE 12" Single 4 Ohm Voice Subwoofer, 500 Watts: Car Electronics) men det tok ett par dager så ble denne sprengt... Lurer på om dette kan være pga. forsterkeren? Har hørt at den skal være rimelig grei, men jeg har rett og slett ikke anelse på hva jeg skal se på når jeg ser på spesifikasjoner..

Jeg er nå uansett uten sub i bilen, og det er rimelig trist... Noen som kan anbefale meg ett godt element basert på den forsterkeren jeg har?

Mvh. Wackamole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den suben var nok ikke av den beste sorten. Hørte ingen forvregning av lyden, men hadde ett par seanser hvor det luktet svidd av suben (i nogenlunde høyt volum) før den tok kveld plutselig.

Har ett spørsmål til, forsterkeren har 4 kanaler, og jeg kan bridge 2 av disse slik at jeg (i teorien) får, 180x2 w RMS i 4 ohm. Mulig at det går ann å koble begge kanaler inn på samme sub?

Mvh. Wackamole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den suben var nok ikke av den beste sorten. Hørte ingen forvregning av lyden, men hadde ett par seanser hvor det luktet svidd av suben (i nogenlunde høyt volum) før den tok kveld plutselig.

Har ett spørsmål til, forsterkeren har 4 kanaler, og jeg kan bridge 2 av disse slik at jeg (i teorien) får, 180x2 w RMS i 4 ohm. Mulig at det går ann å koble begge kanaler inn på samme sub?

Mvh. Wackamole

Ja, det kan gå, men da må du ha en sub med dobbel spole, og måleinstrument for å stille gain på begge utgangene 100% likt, så det kommer til å bli dyrt for deg... Kjøp deg heller en billig monoforsterker til sub og bruk den du har til fronthøyttalerene dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider