opelbomega Skrevet Juni 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2013 Hei. Er det noen her som kan gi en pekepinn på hva som kan være feil (eller om det i det hele tatt er en feil), med 2.0 DTI motoren jeg har i min omega? Den går som den skal, bruker ikke olje eller vann, men når jeg kjører den i laaaaaange oppoverbakker eller oppover fjelloverganger så blir motoren veldig varm ca 95 grader (!!!!), men det som er så rart er at den blir ikke varmere enn 95 og selv om den er så varm så fusker den ikke og oppfører seg heller ikke rart på noen som helst annen måte. Den er like normal som hele tiden ellers. Og så snart jeg kommer opp på flatmark eller i nedoverbakker så går tempen ned til rundt 85 grader. Kan nevne at det heller ikke kommer noen ulyder når den blir varm. Kan noen forklare? Takker på forhånd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2013 Første jeg ville gjort var å skifte vannpumpe. Den kan ha en ellere flere skovler som er knekt av slik at det blir dårlig sirkulasjon. Siden den motoren har registerkjede så har ikke vannpumpa noe spesielt skiftintervall. Det er ikke skadelig at den blir 95 grader. Kjølevæske koker ikke før den når 120 grader. Vet du om kjølevifta di virker da? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelbomega Skrevet Juni 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2013 Joda, kjølevifta går den. Har du peiling på hvordan den skiftes? Har ikke så mye peiling på opel enda, kjøpte den stort sett pga forbruket og at det viste seg å være en ellers veldig grei bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2013 Nei, aldri skiftet vannpumpe på slik motor, men det er ganske god plass foran der mener jeg å huske. Vannpumpa går på dynamoreima. I følge google sine bilder så er det bare 3 skruer som fester vannpumpa. Du må ta av reimhjulet og flytte det over på den nye pumpa. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.