tolli94 Skrevet Juni 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2013 Jeg har en 2000 mod renault clio som ikke vil gå. Det er ikke gnist i noen av pluggene. Bilen har ikke fordeler, men coiler. Noen som vet om dette er en vanlig feil på desse bilene, og eventuelt en løsning? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Juni 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2013 Er litt usikker på oppbygningsen av tenningssytemet som er på din bil men du kan jo starte med og få Lest av feilkoder. Ellers må du begynne å fysisk måle deg frem. Er det Coil til hver sylinder altså? Her må du måle om du har spenningsmatning til coilene. Så må du sjekke om ECU'en gir signalet om at coilene skal lage gnist (mest sannsynlig er det jordstyrt) Tviler på at Alle 4 coilene er ødelagt i ditt tilfelle, fordi hadde det vært et problem med selve coilene så ville det mest sannsynlig vært 1 coil, og da ville motoren din startet men gått ugjevnt. Det du er nøtt til å gjøre er å finne koblingsskjema å finne ut hvordan dette er oppbygd. Sannsynligvis så må bilen ha signalet i fra Veivakselposisjonsensor/Kamakselposisjonsensor fordi styreenheten bruker det signalet for kontroll av tenning fordi da vet den at motoren startes. Begynn med feilkoder så kan vi ta det der ifra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tolli94 Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 Mange takk for svar! Jeg endte opp med å levere bilen inn til verksted siden jeg ikke har obd2 leser. Og uten å vite feilkodene så kommer jeg ikke så langt. Jeg har vurdert å skaffe meg en slik måler selv. Du vet vel ikke om en plass hvor man kan få en brukendes en? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Juni 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2013 Finner mye slikt på Ebay men jeg har egentlig bare dårlig erfaring ettersom jeg kjøpte 2stk som ikke fungerte i det hele tatt :p Jeg har ikke undersøkt så mye ettersom jeg har tilgang på jobb hele tiden :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2013 De er jo kjent for svakhet med coiler, regner med denne har 4 coiler rett på pluggene. 2 og 2 coiler er vel paralellkoblet om jeg husker rett. Den har vel ikke gått som en gressklipper før den stoppet. Hva med startsperre? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PeaJay Skrevet September 6, 2015 Rapporter Share Skrevet September 6, 2015 Jeg har en Kodeleser som jeg ikke har benyttet, siden kontakten ikke passet til min Renault Espace 2,2 dCi fra 2003. Jeg kjøpte den på Netthandelen. Ellers har jeg sett små OBDII adaptere som kommuniserer med app på smartphone. Den kan man søke opp på nett. Biltema har også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet September 6, 2015 Rapporter Share Skrevet September 6, 2015 Jeg har en Kodeleser som jeg ikke har benyttet, siden kontakten ikke passet til min Renault Espace 2,2 dCi fra 2003. Jeg kjøpte den på Netthandelen. Ellers har jeg sett små OBDII adaptere som kommuniserer med app på smartphone. Den kan man søke opp på nett. Biltema har også. Nå er vel den tråden noen år gammel, så bilen er vel mulig fikset eller så er den på huggeren? Så nå trenger han vel ikke dette lenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.