gammelsaab Skrevet Juni 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2013 (endret) Hei på dere. Jeg har kjøpt en -96 Opel Astra. Egentlig en godt vedlikeholdt bil med 140' på veien. Alt fungerer topp. Er jo en "simpel" bil men virker faktisk så bra at jeg ønsker å gjøre noe med de relativt små(?) rustskadene som tross alt er der. Men spørsmålet blir hva det vil måtte koste - og hva som eventuelt kan gjøres selv uten garasje eller verktøy. Har lagt inn bilder av skadene, er det noen som har tips til hva som bør gjøres? Er selv helt uerfaren med dette så alle tanker og tips tas imot med stor takk. Eventuelle anslag på pris/priser er selvsagt like velkomne. [ATTACH]39232[/ATTACH] [ATTACH]39233[/ATTACH] [ATTACH]39234[/ATTACH] [ATTACH]39235[/ATTACH] Dette er kanskje største saken? [ATTACH]39231[/ATTACH] Endret Juni 25, 2013 av 1teopel Så at tittelen på tråden ikke var særlig forklarende. Siter Opel Astra 1.6 16v 1996 Bilens motto må være: Jeg drikker mest av det dyreste - og olje er dyrere enn bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo86 Skrevet Juni 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 Jeg ville slipt vekk all rusten (Utenom bensindelen) med slipemaskin, lagt på grunning og lakkert. Ingen grunn til og sende inn en slik bil med små kosmetiske skader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet Juni 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 Inni tanklokket kommer rusta fra innenfra hlbuen må demontere ned hele tanken å ta det den veien Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gammelsaab Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 Takk, polo86 og vwperformance. Slipemaskin...hva slags variant kan være best egnet? Har en Dremel, men den blir vel for liten selv om det ikke er så store områder? Går sikker an å låne en maskin - hvis ikke negerkuse på drillen kan gå an å bruke? Bensinpåfyllingen, noen som vet om det er mye som må demonteres for å få ned tanken? Står sikkert i Haynes, har bare ikke fått skaffet den enda. Men noen vet kanskje litt om det, greit å kunne forberede seg mentalt ;) Siter Opel Astra 1.6 16v 1996 Bilens motto må være: Jeg drikker mest av det dyreste - og olje er dyrere enn bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo86 Skrevet Juni 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2013 En dremel vil fungere, men med en litt større slipemaskin så vil man komme dypere ned i metallet. Viktig og få med seg så mye rust som mulig i porene. Jeg har aldri vært borti jobben ved og fjerne tanken, så det vil jeg ikke svare på. Lykke til iallefall, : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg