Gå til innhold

Merkelig problem med bilen, 2.0 TDI A6.

Ranger emnet


audia6blb

Anbefalte innlegg

Bytta turbo på bilen ved 78000km og nå har bilen gått 95000 km, bilen er en 2005 modell 2.0 tdi A6. Bilen har ikke samme draget som før turboen ble byttet, turboen begynner å lade ordentlig ved ca 1900 omdreininger, alt før er bare helt dødt, kan holde bånn gass i oppoverbakker uten at det skjer noen som helst når turtallet er under 1900 , men så fort turtallet bikker 1900 da drar bilen skikkelig men det varer ikke lenge. Har hørt at man bør koble av polene på batteriet, av og på etter turbo bytte? Hva kan være årsaken til at bilen oppfører seg slik. Det kan sies at turboen har kjøpt hos Norsk bildelsenter.

 

Håper på svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei :) Av erfaring mener jeg at det er 2 mulige feil. Enten så er ladetrykksventilen dårlig (kanskje andre ventiler eller slanger) eller så kan du ha løs innmat i eksosen. At ladetrykksventilen fungerer dårlig betyr at turboen ikke får nok trykk, og at innmaten i eksosen er løs gir dårlig motstand dermed dårlig bunndrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår