eirin90 Skrevet Juni 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2013 Den ene spiralfjæren bak på comboen min er knekt, så må byttes. Siden det koster en formue å få et verksted tenker jeg/vi å forsøke å bytte den selv, evt. få noen bilkyndige i familien til å gjøre det for oss visst det skulle vise seg å være vanskeligere enn "planlagt". Siden jeg aldri har byttet spiralfjær før så er det en del spørsmål som melder seg, som jeg håper noen her inne kan hjelpe meg med :) - Må man bytte begge fjærene bak selv om bare den ene er knekt? (Det er vel logisk at begge bør byttes slik at ikke det blir ekstra belastning på den som ikke er knekt (enda), men MÅ man?) - Det er jo rimelig stor prisforskjell på orginale vs. uorginale, men er kvalitetsforskjellen like stor? Hvilke anbefales? - Og sist men ikke minst, hvilket utstyr trenger man? (Jekk, bukk, fjærklemme ect.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2013 Du sier ikke noe om årsmodell, men tror det er likt på alle. Jekk opp bilen og sett den på støttebukk begge sider bak. Så setter du jekken oppunder bakstillinga. Løsner støtdempern, tar ut skruen og slipper ned jekken. Du må gjøre dette på begge sider for og få sluppet det langt nok ned så du får ut fjøra. Like greit å skifte begge samtidig. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.