Gå til innhold

Hjelp/forslag til første heftige bilstereo-anlegg?

Ranger emnet

JK1995

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg tenker � snart skaffe litt fyldigere lyd i bilen min, og trenger noen r�d og tips :)

Her er oppsettet:

Subwoofer, 1stk http://http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6367&katid=28&id=

Basskasse Caliber BC112F 12'' lukket basskasse - Flatpakket - Bilradiospesialisten - Basskasser

H�ytalere, et sett fram og et bak Focal PS-165 - Bilradiospesialisten - Komponent hyttalere

Forsterker h�ytalere http://www.torshovbil.no/sider/vare?9&varenr=17325155

S� til det jeg kanskje lurer mest p�, forsterker til subwooferen. Kan jeg g� for denne http://www.torshovbil.no/sider/vare?14&varenr=109011179 eller m� jeg ha noe st�rre? Is�fall, er denne bra nok?XtremeCar.no - Bilstereo, Bilrekvisita, Effektanlegg, Senkesett, Verktøy Kicker - IX 1000.1

Dere m� gjerne komme med forslag, spesielt med tanke p� subben :) Jeg er ute etter god, dyp bass, jeg vil oppn� dette med denne subben i den lukkede kassen? Mener � ha h�rt at bassen blir dypere, og mindre "dunkdunk"?

I tillegg hadde det v�rt fint med hjelp til kabelst�rrelse, hvor stor m� str�mkabel og jordingskabel v�re?

Takker p� forh�nd for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si du har bommet med det meste her egentlig, foruten høyttalerene.

For det første så er ikke den suben noe veldig bra, og for den prisen så får du bedre. Forsterkeren du har sett ut til høyttalere er bare møkk så den burde du styre unna. Så kommer vi til høyttalere, og her er du på rett spor, MEN du nevner høyttalere bak og da lurer jeg på hvor du har tenkt til å plassere dem. Hvis det er i hatthylla så glem det, er det i bakdørene så ok, men jeg ville heller brukt de pengene på demping av dørene foran og evt bedre høyttalere foran.

Kasse er det best å lage selv, og hvis du regner ut og skriver ned målene på hver enkel bit, så får du det ferdig tilskjært hos din lokale byggevaresjappe og da er det bare å sette den sammen etterpå. Du har da muligheten til å få en kasse som passer optimalt i bilen og til suben. Forsterkeren til sub er grei, men alt for svak til den suben, og også her så finnes det minst like bra til samme pris.

Men en ting skal du ha, og det er at du spør FØR du handler, for det er det langt ifra alle som gjør, og dermed ender med å kjøpe noe overpriset som kunne vært så mye bedre.

Hvis du sier litt om hvilken bil du skal ha dette i, og hvor mye penger du vil bruke, samt hvilken spiller du har, så kan vi hjelpe deg med å få det best mulig for pengene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spiller, men tenker på denne: Pioneer AVH-X3500DAB+AVIC-F250 Bundle pack - Bilradiospesialisten - 2-DIN A/V Hovedenhet m/Navi

Tenker jeg har ca 10-15 tusen å bruke, og da skal det i en Audi A6 sedan 2000-mod ;)

Kanskje du kan finne et bedre oppsett? Ser helst at jeg holder meg til 1 subwoofer for bagasjeplassen sin del :) Vil også ha god kvalitet på lyden, ikke bare høyest mulig som de fleste jeg kjenner. Der er det bare "dunkdunk" :P Dyp bass er et mål, heller enn høylydt ;)

Jeg er ikke verdensmester, og da er det greit å spørre om råd og tips fra proffene føler jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider