Askulf Skrevet Juni 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2013 Hei. Noen som vet hvor jeg kan få tak i hjullager til en 84modell Tredal 14-500 båthenger? Jeg har sett på biltemas nettsider, men jeg finner ikke ut hvilken type det er. Må jeg skru det ut og måle det før jeg handler? Mvh Siter 03A6, 10Octavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Askulf Skrevet Juni 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2013 Jeg lurer også på om jeg trenger spesialverktøy av noe slag, feks avdrager eller noe? Siter 03A6, 10Octavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2013 Utmerket delekatalog på: Tredal - Elektronisk delekatalog med illustrasjoner og delenummer Trenger trolig ikke noe spesialverktøy til slike koniske hjullagere. Den ytre banen kan oftest bankes ut av navet med en dor el.lign. Biltema's universal-lager er ikke koniske og passer ikke. Vanskelig å finne ut om lager til en eller annen liten bil tilfeldigvis passer. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2013 Ser ut til at det er kulelager, ikke konisk rullelager. 6204 og 6205 lager Z-205 Simmering (25d x 52D) Lagernummer er standard, alt kan skaffes fra SKF, lagrene burde en velassortert jernvare ha inne. Prisene var ikke gale fra Tredal. Kan være greit å ha ny Navkopp, og evt. mutter/skive avhengig av hvor havarert det er. Alko-aksler er ganske standard-saker Selv tok jeg med det ene navet til hengerverksted, fikk de til å skifte lageret, og fikk med ett ekstra sett til neste gang, ettersom hengeren er fra `79 og det andre lagret har manglet navkopp de siste 20 åra regner jeg med det ryker etterhvert... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2013 De elsste 14-500 hengerne ser ut til å ha kulelager 6204 og 6205 - som finnes hos bl.a. Biltema mens de nyere, 1994-2000, og etter 2000, har koniske rullelager av to forskjellige typer. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Askulf Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2013 Tusen takk for svar, da ordner det seg. Takktakk Siter 03A6, 10Octavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allimac Skrevet Juni 15, 2020 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2020 Hei. Har en tredal 4 stående som jeg trenger nye navhus på. Har kontaktet leverandør men sitter å vurderer om jeg bare skal bytte navhuset. Akslingen er en av en type spindel-sak. Den er 250mm innerst og 200 på ytter-ring. Så kommer spørsmålet: hvordan finner jeg ut hvilket type navhus/hjullagerhus/trommel jeg kan bruke når Aksel er 250mm/200mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg