Gå til innhold

Oppkobling av forsterker i A6 2004

Ranger emnet

Hastora

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker på å koble opp forsterker med sub i Audien,

Det står en CD veksler i ene rommet i bagasjerommet og jeg lurer på om det er mulig å hente strøm til forsterker og styrestrøm herfra?

Eller vil denne strømmen bli for svak, og jeg må hente rett fra batteriet?

Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 1 month later...

Vet ikke om du har fått ordnet dette, men jeg kan si det slik at nestemann som søker opp det finner svar. :) Det ligger en forsterker med en liten sub til høyre i bagasjerommet på mange av a6'ene. Der hentet jeg både lydsignalet og styrestrøm til forsterkeren. Jeg måtte da bruke høyttaler til linjesignal adapter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Vet ikke om du har fått ordnet dette, men jeg kan si det slik at nestemann som søker opp det finner svar. :) Det ligger en forsterker med en liten sub til høyre i bagasjerommet på mange av a6'ene. Der hentet jeg både lydsignalet og styrestrøm til forsterkeren. Jeg måtte da bruke høyttaler til linjesignal adapter.

Fikk adaptere idag, tenkte å gå i gang med å koble opp. Men fant ut at det var et jævla styr for å få ut den subben. Så jeg lurer på om du har noe annet godt tips for hvor jeg kan ta linjesignalet hen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke ut hele kassen, men skrudde bare ut elementet som står på forsiden :) går også an å ta signal fra ledningene som går inn til forsterkeren der, men jeg fant aldri ut hvilke kabler jeg skulle ta signal fra... 

Okei :) koplet du begge + ledningene og - inn på samme ledning som går til elementet på forsiden?

Skal bare ha sub koplet opp, så regner med at høyre å venstre blir det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koblet opp alle de fire ledningene ja :) i teorien så holder det kanskje med bare en pluss og en minus, men jeg koblet opp alle for sikkerhetsskyld :) Forskjellen er vell i hvor mange ohm det originale elementet spiller i, men dette kommer bort i adapteret uansett. Jeg er ikke helt sikker på dette, så andre kan gjerne rette meg hvis jeg har feil.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider