fagerdal94 Skrevet Juli 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2013 Har en passat 3bg der venstre hjul er mye lengre inn enn høyre? Hva kommer dette av? Begge felgene er 8,5" brede og spacet 5mm ut.. Er vell ca 1-2 cm forskjell fra felgkanten og ut til hjulbuene på venstre hjul som er for langt inn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2013 Hva er ET på felgene da? Kan være forskjell der Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fagerdal94 Skrevet Juli 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2013 Skal sjekke det i morgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heenster Skrevet Juli 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2013 Er vel garantert forskjellig innpress(ET) på felgene her. Kan ikke være noe annet som gjør dette. Siter 98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2013 Eller er det skjermen som er lengre ut på den andre siden ? -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2013 Hvor måler du? Om camberen er justert grt. slitte foringer kan det hende hjulet tipper mer ut i toppen. Men mest sannsynlig har denne bilen fått seg en trøkk før.. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fagerdal94 Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2013 Sjekka innpresset nå, begge felgene er ET45 og samme bredde på... Prøvde og måle skjermene også sånn ca. Og så ikke så gærlig ut.. Har det vært forskjell på skjermene ville jeg vell kansje sett det med øyet... Begynner og lure på om den har hatt seg en trøkk før ja.. Sulland sa før jeg kjøpte bilen at bakluka var bytta ut, men ikke om det var pga. Rust eller noe.. Bilen var nylakkert for ca. 3 år siden og, så kan jo høre ut som den har hatt seg en trøkk.... Skal slenge ut bilder og av begge sidene så dere får se.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fagerdal94 Skrevet Juli 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2013 snakka med tidligere eier, som hadde bilen før han som jeg kjøpte den av. Han var med i en kjedekollisjon med bilen, og siden han var biloppretter retta han den opp selv. Vart skader venstre bak og høyre front på bilen, men sa at det var ikke skader i ramma eller hjulene eller noe, så han syns også dette var rart. Han hadde ikke lagt merke til dette når han selv hadde bilen med at hjulet var lengre inn en det andre. Kan det være feiljustert camber på denne siden, eller at det er noen foringer som er gåen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2013 Dette har jeg sett på uskadete biler, for min del anser jeg det som normalt slingringsmonn i produksjon, som sjelden merkes før de blir skamsenket med felger som skal sleike hjulbuekanten. Selvfølgelig kan det være skader/skeivheter i understell eller chassis, eller noen feiljusteringer/dårlige foringer, men ikke bli overrasket om alt er som det skal utenom avstanden fra felg til hjulbue. Forøvrig har jeg av og til sett bremseskiver som har ett tjukkere "nav" som funker som spacer, men så mye er nok ikke vanlig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Juli 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2013 1-2 cm normalt slingringsmonn i produksjon???? Mulig det er greit med såpass når man f.eks. graver grøfter eller bygger låver, med ved produksjon av biler må det jo være langt utenfor alle grenser. På fly opererer man med hundredels tommer i maskinering av deler, og jeg tviler på at nøyaktigheten er noe mindre på produksjon av biler (i så fall hadde det nok vært vanskelig å for eksempel lukke dører). Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2013 2 cm er ekstremt, men 0,5-1 har eg sett på fleire biler, får man en kombo med noen millimeter på festene til traversen, på toppfestet til støtdemper, på innfestingen i chassiet til traversen, og kanskje litt i monteringa av skjerm også, så blir det fort cm av det, noen biler er det kanskje hele serier som har feil, andre er det kanskje en innimellom. Blir ikkje merket eller sett på som ett problem før noen skal senke det og har svære felger på. Ja det er ikkje ønskelig at det blir slik, men er fort at utstyret som blir brukt ved bygging av bilen og deler blir slitt(jigger eks.), og det blir jo ikkje skiftet før det blir oppdaget, eller man anser det for å være for mye slingringsmonn. Er jo forskjell på døråpinger som justeres manuelt ved montering, og større deler som blir maskinsveiset. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.