Gå til innhold

Kjøre campingvogn med ca 200kg overvekt. Hva sier staten?

Ranger emnet

raanerud

Anbefalte innlegg

Hei.

Driver å ordner meg til festival og ferie, med campingvogn så klart, men har nå oppdaget av vogna mi trenger nytt gulv.

Leker derfor med tanken på ei ny vogn. Jeg må ha litt størrelse på vogna siden vi er endel som drar på tur.

Med min bil tillater ikke førerkortet mitt henger på mer enn 1190 KG på tillat totaltvekt, før jeg overskrider mine 3500 på kl B. Vil pol`ti eller vegvesenet gi meg kokos i form av bøter å gjensettelse av campingvogna for dette eller har de litt menneskelig slingringsmonn? Kjøreskolen hadde jo ikke no kapasitet til å ta i mot no BE på denne tiden av året.

Trenger raskt svar.

Mvh Raymond

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt hvem du møter. Møter du på en.. pol'ti?.. eller teknisk kontrollør som har en god dag så får du nok bare beskjed om at du ikke får kjøre vogna. Og kanskje beskjed om å kjøre den hjem. Men møter du på en som ikke har fått seg noe på en stund, og er piss sur på alt og alle. Som kun er ute etter bråk så får du nok kjøreforbud

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo starte med å ta BE kanskje, så kan du kjøpe deg vogn etterpå! Er ikke akkurat store summen det er snakk om heller...

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra vegvesen.no

Fra 19. januar 2013 kan du dessuten få nytt førerkort påført kode 96 (klasse B 96) etter å ha gjennomført minst 7 timers obligatorisk opplæring på en trafikkskole eller hos en kursarrangør. Det kreves ingen førerprøve. Når opplæringen er registrert i vårt datasystem (3 dager etter fullført opplæring), kan du møte på en trafikkstasjon og bestille nytt førerkort. Klasse B 96 gir rett til å føre vogntog (bil + tilhenger) med samlet tillatt totalvekt som er 750 kg høyere enn vogntogvekten på 3500 kg for ren klasse B, dvs. vogntogvekt inntil 4250 kg for klasse B 96. Se vår tilhengerkalkulator. Du kan også regne dette ut selv ved å følge anvisningene på vår Internettside Trekking av mindre tilhenger.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo starte med å ta BE kanskje, så kan du kjøpe deg vogn etterpå! Er ikke akkurat store summen det er snakk om heller...

Ja, sånn bortsett fra at det ikke var mulig å ta BE i sommerferien :)

Det blir litt sånn &/(&)/###%"("......

Får ta detta jævla førerkortet en anna gang.. føre sommerferien :P

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...