Gå til innhold

Problemer med Audi A6 08 2.0 tdi etter bytte av LMM

Ranger emnet

Einnor

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg byttet luftmassemaaler paa verksted i min Audi a6 08 2,0 tdi igaar, og bilen sluttet da aa fuske og det virket som alt var greit igjen.

Men naar jeg kjorte bilen idag, saa begynte det aa blinke i glaadelampa og bilen gikk over i nodmodus. Dette har aldri skjedd faar.

Jeg vet verkstedet tok diagnose paa bilen, og da sa de at det var LMM som var problemet. Jeg fikk ikke beskjed om at det var noen andre feilmeldinger.

Glodelampa begynner aa blinke etter jeg har kjort ca. 50 m og da gaar den i nodmodus, men noen ganger slutter glodelampa aa blinke og da gaar bilen som normalt igjen. Motorlampa lyser ogsaa hele tiden.

Jeg lurer paa om noen vet hva dette er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har idag hatt bilen hos verkstedet som byttet LMM, og de sier naa at jeg må bytte EGR- ventilen fordi den er så sotete at den ikke funger skikkelig Jeg har googlet litt aa sett at det er en del som har renset EGR- ventilen selv. Er det noen på forumet her som har erfaringer med rensing av EGR- ventil på en audi 08 2.0 TDI motor ?

Endret av Einnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på verkstedet for å hente bilen nå, og da hadde de byttet EGR- ventilen !

Forklarte de at jeg hadde tenkt å rense delen, og da sa dem at delen maatte byttes uansett. Snakket videre med mekanikeren, og han viste meg den gamle delen, og den synes jeg ikke var så ille som jeg har sett bilder av på nettet. Men han mente at ventilen hadde satt seg helt fast. Og at rensing ikke var mulig.

Jeg synes at det er drøyt å bare kunne gjøre jobben når jeg gir beskjed om at jeg måtte ringe dem tilbake. Er det noen som vet hvor lang tid det tar å bytte ERG- ventil ? De skulle ha betaling for 0,9 timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider