Gå til innhold

1.9 TDI Quattro 2002, Ulyd høyre framhjul.

Ranger emnet

Hayabuza

Anbefalte innlegg

Har en ulyd i høyre framhjul når jeg svinger til venstre. vanskelig å forklare lyden men det er en slags "knekkete" og knitrende lyd.. som en godt brukt kontorstol bruker å få.. tok av hjulet og prøvde å lokalisere lyden men ble ikke stort klokkere.. kjentes ut som jeg kjente vibrasjoner i styrestaget men usikker. Styrestaget er ett ett år gammelt og oljenivået er som det skal være og ikke noe problem med servo eller dragning til noen side når jeg kjører.

Noen som har vært borti dette eller har en formening om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ytre drivknute eller hjullager?

Tenkte det selv også men fant ikke ut av at det var der lyden kom ifra. men som sagt var det litt vanskelig. tro hjulopphenget litt opp og ned og da kom lyden da også så da kan det vel ikke være hjullageret. får håpe det er drivknuten for den blir jeg vel ikke ruinert av å bytte? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivkute koster da ca det samme å bytte som hjullager? En times arbeid å bytte hjullager, med del på under tusenlappen. Da jeg hadde ulyd når jeg svingte var det på grunn av drivknuta. Men det var drivakslingen som spiste alt opp, så jeg måtte bytte den. kosta 6 tusen med del og arbeid. Jeg var så smart at jeg kjørte ganske lenge i ring for å høre på lyden. Plutselig mista jeg framdrift! :D

Audi A4 1.8TQ S-Line 2003

Audi A4 1.6 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ytre drivknute.

Hvordan ser mansjetten ut?

Mansjetten så grei ut på oversiden og sidene men sjekket ikke så godt under så det spørs om det er noe der ja.

Jeg var så smart at jeg kjørte ganske lenge i ring for å høre på lyden. Plutselig mista jeg framdrift! :D

Da blir det ikke noen langtur til Harstad med min bil denne uka hører jeg :D jeg har gyldig unnskyldning for ikke å stille med bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider