Partner Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Kan noen hjelpe meg ??? Under akselerasjon (full gass), merker jeg et tydelig effekt-tap mellom 1800 og 2100 rpm. Etter 2100 rpm "trør" den til igjen... Har noen av dere erfaringer med hva som er feil ??? Luftmengde-måleren ??? Bilen er en: A6 2,5tdi avant aut. quattro 1999 mod. mvh Partner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 vet ikke om dette er tilfellet hos deg, men har hørt om folk som har hatt lignende problemer..da sjekket de luftmengdemåleren og rensket rillene?! og da gikk det visst glatt igjen.. aner ikke hva rillene er, for dette var noe jeg hørte et annet sted.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Partner Skrevet April 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Hei, Takk for raskt svar. Jeg har skrudd ut luftmengde-måleren, og den ser ren og fin ut... Mvh Partner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boerdi Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Jeg har noe av det samme problemet på min Audi A6 2.5 tdi quattro MTM. Jeg har byttet massemåler et par ganger før men det er fordi den taper seg på høyerer turtall. Det som kan være problemet er boost reguleringsventilen som jukser eller så er det turbo / westgate. Bilen min oppfører seg likt som det der, men jeg hører i tilegg at den "slipper ut" luft, akkurat som om den ikke klarer og holde på trykket. Jeg har også satt på klemmer på allt til vakum / regulering uten at det hadde noen virkning på det problemet. Jeg får også en pop off lyd når jeg slipper opp. Jeg har ikke funnet ut hva det er som gjør dette, men det sies at jeg kjører på for høyt trykk og jeg kommer til å havarere snart, har kjørt 50k siden jeg hørte det i fjor, det har da gått bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 turbo audi og oljet sportsfilter er ofte LMMen, vet ikke om du har KN filter etc men vil da tro det når du har chip... Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej1 Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 har vært borti samme problem på samme modell. Det er luftmengdemåler dingsen som må byttes ut. Det var hvertfall problemet sist gang jeg var borti dette. Da var effekten så utrolig dårlig. Siter quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Er jo bare å koble ut LMMen og se om motoren går merkbart dårligere uten. Hvis ikke så har man konstatert at LMMen må byttes/evt repareres hvis det går. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Partner Skrevet Mai 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Hei igjen folkens.... Har kjøpt inn og montert ny LMM. Bilen ble som ny den...!!!!! Mvh Partner :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.