weakzor Skrevet Juli 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 Hei. Monterte oljetrykksmåler og turbotrykksmåler her i går bare pga at bilen begynner å ha gått langt og at jeg da liker å vite hva slags verdier jeg har til en hver tid. Har lest litt rundt omkring angående dette og at det er normalt med oljetrykk helt nede på 1 bar på tomgang? Kan dette stemme? Synes dette høres litt lavt ut, men ligger på 1.5 - 2.0 bar ved tomgang selv. Når turtallet øker så ligger jeg på 5-7 bar fra 3000/rpm og oppover. Er dette normalt? Mvh Daniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 Ditt oljetrykk er helt normalt (og bra). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet Juli 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2013 Tusen takk for svar! Da er alt i skjønneste orden med den! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2013 Ja, alt er i orden hva oljetrykk angår. Til sammenligning er oljetrykket på min (rekkefemmer) 6 bar uansett turtall når motor er kald, på varm motor er det 3 bar på tomgang og 6 bar ved en anelse turtall. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet Juli 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2013 Når motoren er kald, så er oljetrykket 5 bar uansett turtall. Men så fort den blir varm, så er det variabelt etter turtall. Men i rekkefemmer(2,3/2,2?), så er det vel en del høyere trykk uansett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2013 Trykket er stort sett det samme, reguleres med trykkventil på selve pumpa på rekkefememr, på filterhuset på rekkefirer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg