Gå til innhold

Temperaturmåler i bil.

Ranger emnet

Lalaw3ra

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er forholdsvis ny når det kommer til å rote runt i bilen. Så ha litt tålodighet med meg :P

Jeg holder på å fixe opp en bil og lærer underveis.

Mens jeg byttet interiør fant jeg ut at jeg skulle fjerne et panel for klokken, og erstatte det med et inne/ute termometer (INNE/UTE TERMOMETER M/VOLTMETER Bilxtra)

Jeg leste ikke no særlig på den da jeg kjøpte deg, og starter meg å "modifisere" panelet til klokka for å integrere temperatur måleren. Så fant jeg ut at den går på batteri, og alt sigaret tennerutaket gjør er å gi lys i displayet (samt voltmeter greia :P)

Siden jeg allerede har modda panelet til å passe denne gidder jeg ikkje kjøpe nytt.. Så her er spørsmålet...

Temp måleren går på 1.5v batteri (1stk AAA) og så vidt jeg vet er sigarett tenneren 12v

Er det mulig for meg å koble opp denne til strømmen i bilen? Slik at den slår seg av når bilen er av?

Noen som har en forklaring for dummies?

Isåfall hadde det vært supert!

På forhand takk..

Your computer has just committed suicide ... press the [any key] to plan funeral

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg kan ikke slippe det batteriet helt? Siden den blir stående på hele tiden må det jo gå en formue i batteri.

Den sigarett pluggen går også på voltmeter funksjonen i måleren, vil det påvirke den hvis jeg kobler til f.eks parklys?

Your computer has just committed suicide ... press the [any key] to plan funeral

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Om du ikke ønsker batteri så henter du stømmen fra en kilde som går på tenningslåsen. Dette lodder du direkte på tempmåleren med motstander imellom slik at du får ønsket volt ut til tempmåleren. Om du vi gjøre dette skikkelig legger du på en sikring.

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider