Gå til innhold

'95 Legacy, hvordan lese ut feilkoder?

Ranger emnet

kimas

Anbefalte innlegg

Hei har en 95 Mod Subaru Legacy 2L aut.

Nå har check engine lampen begynt og lyse.

Motoren går fint uten problemer, men har den siste tiden vært litt vanskelig og starte når den er mellom varm "hvis dere skjønner hva jeg mener" den starter da også men bare med full gass.

Skal ringe verkstedet på mandag men lurte på om noen vet hva som kan være feil?

Eventuelt kan si meg hvordan jeg leser av feil koder, mener det kan gjøres med og telle ant blink på check engine lampen.

Kim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synsk du eller opelduude?

Ja du kan telle blinkkoder på check engine lampa.

Det er to ledninger som skal kobles sammen oppunder pedal/ratt, langs rattstamme, 2 svarte stikk om jeg husker rett, starter kjølevifta å gå i intervaller så er det rette(ikke alle kjører kjølevifta).

Tell lange, så korte blink, lange er første siffer, korte er andre siffer., det er fort å gå i surr med tellinga :-)

Skal ikke utelukke feilen nevnt over, men en rutinert bilmekaniker vet at det er mange feil som kan lure, og som tidligere subarumekaniker, har jeg aldri skiftet en tempføler.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at det ikke er tempføler, men jeg syns det er tøft å si at det er det.

Som sagt har jeg jobbet på subarubverksted noen år, og aldri skiftet en tempføler på subaru, men alt kan ryke, uansett så er det slettes ikke vanskelig å lese ut blinkekoder, eller motstanden på tempføleren, så er fort å sjekke uten å bytte den først.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider