Gå til innhold

Gamle, gromme DTM-bimmere

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by famir

Fete! De ser rett og slett morsomme ut! :)

 

Morsomme??!! Det er det verste jeg har hørt, hehe... ;) Vel, de er sikkert morsomme å kjøre, men krever nok sin mann. Når man har full kontroll på en slik doning - da kan man kjøre bil! Det er nesten noe dyrisk over dem, synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi kjørte jo med Audi V8 i DTM i begynnelsen av 90-tallet.Piska biler som M3,Merce 190 2,5 16v evo3 etc.............En Audi V8 er DIGER i forhold til en liten M3,allikevel vant de det som var å vinne nesten.Kunne godt tenkt meg en Audi 90 IMSA GTO med 750 hesters motor (med restriktor,uten var det snakk om over 1000 hk) ikke værst for en 2,1 liters rekkefemmer med pustehjelp.Turbolag er ikke nevnt i denne sammenhengen her.........hehe sikkert ikke rent lite lag i de bilene!!!!!!!

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det turbo i de bilene? Jeg har hatt en volvo 242 Gr.A bil, og den var ikke akkurat grei å kjøre på asfalten med, *vente på ladetrykk, bli sparka forover, skifte gir, vente på ladetrykk*osv...

Får du ladetrykk i utgangen av svingen, som er det vanligste, er det et helvete å holde styr på bilen. Foran kan fort bli bak da...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Invitron

er de der basert på BMW 2002? synes de ligner litt...seriøst lyst til å skaffe meg en 2002 som 18 års bil..ikke original turbo, men kanskje en annen! kjempekule biler :D

 

Nei, det er ikke 2002-skall på disse doningene. Dette er i utgangspunktet 3.0 CSL (også kjent som "batmobile"), en 2-dørs sportscoupé. Kan vel nesten se på denne som en forgjenger til 6-serien og senere 850.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

Hvordan motoer og effekt er det i disse bilene da?

E9/CSL ble kjørt i en rekke forskjellige serier på begynnelsen av søttitallet og motorene har vært ulike versjoner av M30 fra 3-3.5l. I begynnelsen var det snakk om motoreffekter på mellom 250 og 300hk (rundt 1970) men etterhvert tok man ut opptil 340hk med 12V motor og tørrsumpsmøring. Schnitzer snekret etterhvert 24V topper og effekten økte til ca.370 hk. De råeste utgavene av disse hadde 430hk og er i praksis samme motor som i M1 Procar men med litt mindre effekt. I den amerikanske IMSA-serien ble det kjørt med 430hk sugemotor eller en turboversjon på opptil 750hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår