Gå til innhold

Kjenner dere igjen typen ?

Ranger emnet

CoaSlip

Anbefalte innlegg

Dette er ikke på NOEN måte stygt ment mot noen av dere , jeg kom bare på noe artig. Kjenner dere igjen typen som...

1. Er godt over 18 år, men har ikke lappen, bommer røyk, har somregel aldri penger, men snakker om bilen han snart skal kjøpe som er så utrolig fet. Skal kjøpe styligsett å bygge det feteste anlegget i byen ? Allikevel så ringer han alle kompisene om ikke de kan kjøre han rundt om kring døgnet rundt ?

2. Har en gammelt vrak av en bil fra tidlig 80-tall som han bare skal fikse noen "småting" på så blir den den flotteste (sett in merke) i byen ? (Bytte begge kanaler på , sveise noe rust , ta forstillingskontroll, bytte begge bærearmer på , overhale motor å lakke noen småting ,kjøpe nye felger og dekk....) 3 mnd senere så står den på knoksen....

3. Har hatt 4 stykker av samme bil, ofte fra midt på 80 tall her også (de andre rusta vekk/Var for mye galt med/er blitt delebil) og sverger til det er det beste som noen gang er laget ?

4. Har SINNSYKT bra anlegg å skal kansje bygge demobil for merke X , men har fortsatt det sinnsykt bra'e anlegget 1 år senere ? "Sinnsykt bra anlegg" betyr at det står 1000W med stor skrift på høyttalere og forsterkere - å kommer ofte fra ukjente fabrikat men, "Spiller helt vilt" (les: ekstremt mye bass, ofte totalt uten kontroll..)

5. Har en helt standard bil "som går SPESIELT godt" i forhold til mange andre de har testet...

6. Har bilen igjennomsnitt 6 mnd , for å selge den igjen for den var : for liten / for stor / for dyr / for treg / for stygg / for kjedelig osv..

7. Har drømmebilen , med alt du sugler på av stereoanlegg i , men er ikke helt sikker på hvordan det virker, og er litt usikker på hvor mye hestekrefter det er i bilen... Men pappa har fet mercedes.

8. Bruker lassevis med penger på en gammel utslitt bil ? (Jeg var i denne kategorien)

9. Har gjennomført bra bil med kult stereoanlegg og bra styling , men snakker ikke så mye om det ?

10. Har oppbrukt hjemmelakka kjerre med masse neonlys i/på og dilldall i og råner ekstremt mye ? (Typisk 18 år å nettopp fått lappen , har forståelse for dem, jeg :)

Dette er typer jeg har vært borti flere av , noen dere kjenner igjen eller vil legge til ? :D

Ha en fin påskeferie!

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra liste.

Jeg er vel i kategori 2 eller 8. Fikk 11 2erfeil på EUkontrollen, og det er jo bare småfeil.

1.1.9 Slitasje på skive. Venstre og høyre forran (2)

1.1.10 Bremserør svekket pga rustangrep: bakre del og venstre midte del (2)

Løs mangelfull klamring: venstre del foran og venstre midtdel (2)

2.1 Kryss på rattaksel / Opplagring slitt (2)

3.2 Selvparkering defekt (2)

4.2 Nærlys - matt /vann i reflaktor: Venstre side og høyre side (2)

4.3 Parkeringslys virker ikke: Høyre side (1)

4.5 Retningslys - Feil funksjon: Høyre bak (2)

4.9 Skiltlys - Virker ikke: Høyre side (2)

5.2 Slitt bærekule: Fremre venstre nedre ytre (2)

5.3 Brudd i fjær: Høyre forran (2)

5.8 Defekt hjullager: venstre forran (2)

6.2 Farlig rust i skjermer: Høyre bak (2)

Farlig rust i dører: Venstre forran og høyre forran (2)

6.10 Drivstoffledning dårlig festet: Midtre del (2)

Nå har jeg byttet hjullager og bærekule/bærearm. (ca 500+1500kr). Har kjøpt ny rattaksel (1500kr) nye bremseskiver og kjøpt meg noen brukte dører. Rett før EUkontrollen, kjøpte jeg nye bremsecalipre bremseskiver og klosser bak til bilen.

Jeg kjøpte til og med en full tank med bensin + en LUXUS vask på Shell:)

Så er det bare å bytte ut hjulbuen bak + litt småfiks så har jeg en strøken og EUgodkjent Sierra XR4x4:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som akkurat har fått seg lappen, har kjøpt en gammel japsebil, og skal ha fast2furios 90210-styling og neon og allting når neste lærlinglønning kommer? 2 år senere er bilen fremdeles lik, med unntak av noen dårlig lakkerte detaljer i dashen, etpar baumer, og noen slitne alu-felger fra en opel senator ellerno:D Mere rust har den som regel fått også. Jeg vet ikke hvilken kategori jeg selv er i, men selvsagt er Saab verdens beste bil;) :rolleyes: Har sagt mye om hva jeg skal gjøre med den, men hittil så har jeg vel fått gjort alt jeg har skryti på meg.. (lakk, felger og resten av stylinga..) har begynt å skryte på meg litt trim også, vet ikke helt når det blir en realitet men..:D

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt av 5 og 9 tenker jeg. Har en bil som ikke er så langt fra Standard og går meget godt. Har også foretatt noe "styling" til en viss grad. Har også et MEGET bra anlegg da bilen klarer å gi nok strøm. <- Dette er noe jeg får ordnet på i dag (kjøpte det jeg trenger i stad...om det var det som var feilen da...GeEs..) ;)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor stiller jeg meg da....? har en gammal 740, som bare går av gammal vane, en eldre sierra som blir "lekebil" når anledningen byr seg, en GSXR (sommergliset) og en bil som står på et hemlig sted og blir jobbet på hver dag/natt....? har jobba med den i over 2 år nå... ligger myyyyyyyyye tid og penger der ja :rolleyes:

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nok en definitiv 8er:cool: (betalte 25000 for en 83" 320 som hadde gått 260000, og har kosta på den en godel etterpå også, ettersom alt som kan være utslitt var utslitt:D )

men det går alt for mange 1ere rundt på 2 ben nå om dagen, jeg hater 1ere!!!!!!!!!!!!!

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider