Gå til innhold

MEGA problem! Tar oppi bak, hvor farlig er dette???

Ranger emnet

Ghia4x4

Anbefalte innlegg

Tar bitte lite gran oppi bak på Sierra Stv'en min (ja den er som alle andre slike, lav bak). Hvor farlig er dette at den slurer lite oppi skjermen? Kan dekket ryke..? Hvor mye profilmessig må jeg gå ned? Det sitter 195/60 15" på den nå - hadde 185/65 14" før jeg bytta.

Svar raskt, da jeg skal hjemover med bilen etter jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren er jo at du sliter/sliper dekket pluss i karoseriet hvor du tar borti... kjører en veldig forsiktig og unngår humper så går det nok greit å kjøre hjem, men ikke legg ut på langtur ;) Regner med du skal ha samme dim som Sierra Cosworth, isåfall er det 205/50-15 som er rett dim i 15".

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ghia4x4

Tar bitte lite gran oppi bak på Sierra Stv'en min (ja den er som alle andre slike, lav bak). Hvor farlig er dette at den slurer lite oppi skjermen? Kan dekket ryke..? Hvor mye profilmessig må jeg gå ned? Det sitter 195/60 15" på den nå - hadde 185/65 14" før jeg bytta.

Svar raskt, da jeg skal hjemover med bilen etter jobb?

Over tid kan jo dekket ryke. Det værste som kan skje er et du kjører over en dump i en sving. Hjulet går opp i skjermen og bremses/låses et kort sekund, du får sladd og vraker bilen.......

Det er en grunn til at det er regler på at hjulet ikke skal ta i noen steder ved full fjærings/styringsutslag

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir pent nødt til å vente 1 mnd for jeg har ikke råd til nye dekk nå - jeg har jo gudbedre nettopp kjøpt nye muttere og hjulsett.

får bare kjøre jævlig pent. det som er bra, er at det tok ikke nedi da jeg akkselererte hardt. Dekket tar oppi når jeg svinger. Skjønner at dette er farlig - men jeg har ikke noe valg akkurat denne måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider