Oledaniel Skrevet Juli 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 Har søkt litt rundt på nettet etter ET'en, har funnet ut at det ikke er lov å ha felger som avviker med mer enn 7,5mm.. Om jeg har bredda skjermer på bilen, og orginalt ET 45, og bruker ET 25, de stikker ikke uttenfor hjulbuen, får jeg da beskjed om å skifte med en gang? "Enhver endring av innpresset vil påvirke både hjulgeometrien og belastningen på hjulopphenget. Dersom felgen har lavere innpress enn originalt (hvilket betyr at anleggsflaten på felgen er nærmere innsiden av hjulet) vil hjulet stikke lenger ut fra bilen. Dette kan gi bedre (mer sportslige) kjøreegenskaper, men vil øke slitasjen på bærearmer og foringer." Har lest om det så trenger ikke at folk skriver at det sliter på forskjellige ting.. Lurer på om hva reglene faktisk er? Siter -Corolla e9 -Mitsubishi Eclipe -98 (solgt) -Honda Civic Hatchback -90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 Reglene er tydige. Maks 7,5mm pr hjul uten godkjenning hos SVV. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 Og jeg har fått alle mine 3 tidligere biler EU godkjent med 10mm forandring (per hjul) på ET :) Så du kan være heldig, men som sagt. Reglene sier at du maks kan forandre ET med 15mm på akslingen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 De fleste slipper igjennom det meste (med forbehold) så lenge hjula ikke stikker på utsiden av hjulbuene, men lovlig er det ikke. Ved en teknisk kontroll langs veien vil du få visning hos SVV. :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josruu Skrevet Juli 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 Innpress kan forandres over 7,5 i begge retninger går bra så lenge du viser bilen og har TUV dokumentasjon på felga dine. Men de skal jo selvsagt ikke stikke utafor hjulmutteren dine allikevel:) Og som nevnt i verste fall om du blir stoppet får du mangellapp og beskjed om å vise bilen hos SVV samt dokumentere dekk/felg kombinasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oledaniel Skrevet Juli 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 Har en kompis som jobber på verksted, han sier at de som regel godkjenner det om hjulene er innenfor hjulbuen... Er det noe som går an å søke om å få lov til å endre? Takk for svar forresten!:) Siter -Corolla e9 -Mitsubishi Eclipe -98 (solgt) -Honda Civic Hatchback -90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 Søker ikke om det, du bestiller time hos SVV, viser bilen med felger og TÜV papirer. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oledaniel Skrevet Juli 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 Ok, takk for svar!:) Om jeg bestiller felger på nettet burde jeg vell få med TÜV papira om jeg spør fint? Siter -Corolla e9 -Mitsubishi Eclipe -98 (solgt) -Honda Civic Hatchback -90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2013 Det avhenger av produsent. Får nok aldri TUV papirer på replica felger. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg