tryx001 Skrevet Juli 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2013 Har en c250 4matic 2012 modell - den lyste nå B1 service - når jeg ringer Bertel O Steen og spør hva dette koster sider de i telefonen 4000,- - når jeg så videt har rukket å komme til kontoret ringer de å sier de har sett på bilen og det må skiftes bremseveske + en del på en speile som jeg hadde gjort de oppmerksom på - da ville det koste 12.000,- Så spør jeg hva i huleste er det som koster 8000 ? speildelen kostet 1360,- + jobb 500 - bremseveske husker ikke helt men 7-800 kr - da blir plutselig regninge nedjustert til 7700,- er dette seriøst. Utnytter de folk som ikke "er hobby mekanikere"? Er det ikke faste priser på slike servicer B1 osv? Hva får man for den prisen er det en koppkaffe og et hyggelig godmorgen? Lurer veldig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2013 Det er først når man kobler til diagnosetesteren man ser hva slags service disse trenger. Men 12000 lukta det svidd av Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiltax Skrevet September 4, 2013 Rapporter Share Skrevet September 4, 2013 Speil?? Er det skader eller feil?? Hvis det er noe defekter og ikke skade på speil så skal det da vel dekkes av nybilgarantien? Garantien gjelder i 5år for biler importert av importør mens det er 2år for privat importbiler. Allerede bremsevæskeskifte? Kjørt veldig langt med bilen? Når det gjelder servicer så er det hjernen i bilen som beregner hva bilen trenger av servicer. Beregner det utifra kjørelengde, hvor langt og ofte du kjører og så videre. Så servicer kan være forskjellig, alt etter hvor mye du bruker bilen. Servicer på Mercedes er ofte ikke faste priser pga det er ofte forskjellig servicebehov. A-service er den minste service også går det oppover. En D-service er en stor service med masse tilleggsarbeid/aksjoner som skal gjøres. Siter Mercedes 230E 91mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg