Gå til innhold

Priser på standard service!

tryx001

Anbefalte innlegg

Har en c250 4matic 2012 modell - den lyste nå B1 service - når jeg ringer Bertel O Steen og spør hva dette koster sider de

i telefonen 4000,- - når jeg så videt har rukket å komme til kontoret ringer de å sier de har sett på bilen og det må skiftes bremseveske + en del på en speile som jeg hadde gjort de oppmerksom på - da ville det koste 12.000,- Så spør jeg hva i huleste er det som koster 8000 ? speildelen kostet 1360,- + jobb 500 - bremseveske husker ikke helt men 7-800 kr - da blir plutselig regninge nedjustert til 7700,- er dette seriøst.

Utnytter de folk som ikke "er hobby mekanikere"?

Er det ikke faste priser på slike servicer B1 osv?

Hva får man for den prisen er det en koppkaffe og et hyggelig godmorgen?

Lurer veldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Speil?? Er det skader eller feil??

Hvis det er noe defekter og ikke skade på speil så skal det da vel dekkes av nybilgarantien?

Garantien gjelder i 5år for biler importert av importør mens det er 2år for privat importbiler.

Allerede bremsevæskeskifte? Kjørt veldig langt med bilen?

Når det gjelder servicer så er det hjernen i bilen som beregner hva bilen trenger av servicer. Beregner det utifra kjørelengde, hvor langt og ofte du kjører og så videre. Så servicer kan være forskjellig, alt etter hvor mye du bruker bilen.

Servicer på Mercedes er ofte ikke faste priser pga det er ofte forskjellig servicebehov.

A-service er den minste service også går det oppover. En D-service er en stor service med masse tilleggsarbeid/aksjoner som skal gjøres.

Mercedes 230E 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider