Gå til innhold

golf'en homper (kveler seg.)

Ranger emnet

Insomnia

Anbefalte innlegg

okay, er ute og kjører så begynner bilen pluttselig og hompe seg framover, klarer akkuratt og komme meg inn i ei busslome før den kveler seg...

sjekker pluggene og ser at alle er blitt helt svarte av sot, og nesten alle er "våte".

bytter så rotor, fordeler-lokk, og pluggene, kjører 200meter så er dei og heilt svarte og "våte" igjenn så kjører bilen på nærmeste verksted og en ansatt prøvekjører bilen en tur dagen etter det og den funker plutselig heilt fint igjenn.

men no nokken uker seinere er det begynt igjenn, står midt i byen og har lagt på 50kr på parkerings-automaten..=) kommer meg ikkje en meter lengre...

noen som har anelse om ka som han vere gale?

Bilen det dreier seg om er en Golf GTI 16v 88'mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambda sonden kan ikke fjernes! Har det vært katalysator på bilen så er det lambda sonde. Det er vel den viktigeste følern til motorstyringa di. Uten den vil bilen drukne i bensin, Pluggene vil sote igjen. Det går an å fjerne katalysatoren, men lambdaen må være der!!!! Har du et chassi nr på bilen så kan jeg sjekke for deg! Send det til: banybakke@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig at lambdaen er fjernet!!!! Det går ikke an å få den bilen til å gå uten. Du viste meg et bilde av en flens under bilen men det bildet var tatt av catreplacen og på den er det minst 2 innfestinger for lambda. De festene som ikke blir brukt er plugget. Hvis forrige eiern sa at lambdaen var fjernet så vet ikke han mye om bil . Det er lambdaen som bestemmer bensinmengda som skal sprutes inn i motorn til en hver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambdasonden er vel bare til å justere avgass og forbrenningsgassene bilen slipper ut, og til å måle om motoren får nok bensin ved f.eks turbomontering. Denne er vel ikke kobla til motoren under kjøriing. Da må du jo ha en elektronisk innsprut som auto-tuner seg. Meninga er vel at du skal kunne koble deg til med lambdamåler og måle forbrenning fullstendig/ufullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider