Insomnia Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 okay, er ute og kjører så begynner bilen pluttselig og hompe seg framover, klarer akkuratt og komme meg inn i ei busslome før den kveler seg... sjekker pluggene og ser at alle er blitt helt svarte av sot, og nesten alle er "våte". bytter så rotor, fordeler-lokk, og pluggene, kjører 200meter så er dei og heilt svarte og "våte" igjenn så kjører bilen på nærmeste verksted og en ansatt prøvekjører bilen en tur dagen etter det og den funker plutselig heilt fint igjenn. men no nokken uker seinere er det begynt igjenn, står midt i byen og har lagt på 50kr på parkerings-automaten..=) kommer meg ikkje en meter lengre... noen som har anelse om ka som han vere gale? Bilen det dreier seg om er en Golf GTI 16v 88'mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Er det katalysator på bilen din ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insomnia Skrevet April 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Originally posted by banybakke Er det katalysator på bilen din ? var katalysator på den før men den er fjerna... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Ok, men da sitter det lambda sonde på bilen. Høres ut som det er den som streiker. Enten sitter den på manifolden eller så sitter den i katreplasen under bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insomnia Skrevet April 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Ok, takk for svar... Noen som har bilde av en lambda sonde?? sånn at eg veit sånn ca. ka eg ser etter.. e' ingen "bil ekspert" (enda) :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Det er en sak som ser litt ut som en plugg med 3 eller 4 ledninger ut fra enden på den. Den sitter ganske sikkert skrudd inn i eksosmanifolden din. Prøv denne linken: http://www.markvanderkwaak.com/dbbp/tech-tips/mm_lambda.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insomnia Skrevet April 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Har nå snakka med tidligere eiger av bilen og det var ikkje lambda-sonde på bilen da han kjøpte den, da har det jo ikkje vert det på mangen år, da må det nesten vere nokke anna som e' gale... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Lambda sonden kan ikke fjernes! Har det vært katalysator på bilen så er det lambda sonde. Det er vel den viktigeste følern til motorstyringa di. Uten den vil bilen drukne i bensin, Pluggene vil sote igjen. Det går an å fjerne katalysatoren, men lambdaen må være der!!!! Har du et chassi nr på bilen så kan jeg sjekke for deg! Send det til: banybakke@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insomnia Skrevet April 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Du har mail... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insomnia Skrevet April 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Noen andre som har peiling på ka som kan vere galt med bilen så skrik ut...:) (lambda'en ER FJERNA så det er ikkje den) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golk killer Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 vis det har vært lambda-sonde på bilen å den er tatt vekk før du kjøpte den skulle bilen fusket og harket lenge!! den er nødt til å være der, noen biler får ikke du start på vis dn ikke er der!! Hiv på en flaske med innsprøytningsrens som du får kjøpt på bensinstasjonen!! Siter :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 8, 2004 Rapporter Share Skrevet April 8, 2004 Det er ikke mulig at lambdaen er fjernet!!!! Det går ikke an å få den bilen til å gå uten. Du viste meg et bilde av en flens under bilen men det bildet var tatt av catreplacen og på den er det minst 2 innfestinger for lambda. De festene som ikke blir brukt er plugget. Hvis forrige eiern sa at lambdaen var fjernet så vet ikke han mye om bil . Det er lambdaen som bestemmer bensinmengda som skal sprutes inn i motorn til en hver tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Nå vet jeg ikke om dette gjelder 1988 modell også, men min 1994 16V går i reserveprogram om lambdasondene kobles ut. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet April 9, 2004 Rapporter Share Skrevet April 9, 2004 Lambdasonden er vel bare til å justere avgass og forbrenningsgassene bilen slipper ut, og til å måle om motoren får nok bensin ved f.eks turbomontering. Denne er vel ikke kobla til motoren under kjøriing. Da må du jo ha en elektronisk innsprut som auto-tuner seg. Meninga er vel at du skal kunne koble deg til med lambdamåler og måle forbrenning fullstendig/ufullstendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insomnia Skrevet April 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 har hatt på injection-rens nå.. men hjelper lite.. kan det vere bensinpumpa som fusker kansje, slik at den får for mye bensin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg