banybakke Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Ryker det svart ut av eksospotta når du gir gass? Eller lukter det no spesielt av eksosen din? Til han som sier at ikke lambdaen er tilkoblet motorn. Lambdaen er tilkoblet motorstyringa og er med på og styre mengden bensin som sprutes inn i motorn. den føler hele tiden tilstanden på avgassen og styrer mengden bensin etter verdiene som måles i eksospotta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insomnia Skrevet April 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Originally posted by banybakke Ryker det svart ut av eksospotta når du gir gass? Eller lukter det no spesielt av eksosen din? når det skjærer seg blir pluggene heilt svarte, og det kommer svart eksos når eg gjer gass ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Det er så klassisk defekt Lambda at det kan ikke være noe annet!!. Finnes ikke tvil. Gjør som jeg sa. Følg ledningsnettet fra Motorstyringa og ned i motorrommet. Etter at ledningsnettet kommer ut i motorrommet går det ut noen ledninger som går bort til coilen litt lenger nede på ledningsnettet går det ut en ledning til. Den går ned til Lambdaen! Er lambdaen fjernet skal det sitte en kontakt i enden på den ledningen som ikke er i bruk. Altså enten finner du lambdaen eller så finner du bare kontakta til lambdaen.Vet du ikke hvor motorstyringa sitter så finner du den nok i rommet der vindusvisker motorn sitter. Tar jeg ikke helt feil så sitter den på høyre side sett forfra helt oppe i hjørnet nærmest frontruta. Det er en firkanta sort boks med ei stor kontakt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg