Hypnagogia Skrevet Juli 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2013 Hei! Noen som har vært borte i dette?: Har byttet registerreim på en 406 (LFY motor) og fysisk låst kammer og veiv med bolt (iht servicemanualen). Byttet stramme og løperulle + vannpumpe i samme slengen. Og nå til problemet: Når reima er montert, og jeg skal dra motoren rundt et par ganger, så får jeg rotert beiva sånn ca 1/3 tørn også er det "låst". Har forsøkt å montere reima på nytt 5-6 ganger nå, byttet plenty av regreimer tidligere men WTF? Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2013 LFY blir litt for diffust. Det finnes et utall koder. Hva slags motor er det? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tator Skrevet August 3, 2014 Rapporter Share Skrevet August 3, 2014 LFY motor er en 1,8 liter 16 ventiler, mest sannsynlig fra 95 til 97mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 3, 2014 Rapporter Share Skrevet August 3, 2014 Jeg har byttet registereim på mange biler, dog ingen franske. Pleier alltid line opp alle merkene før jeg tar av reima, bare for å verifisere at de stemmer, vet da etterpå hvordan det var ;) Nå er jo dette for sent i ditt tilfelle... Siden du bare kan tørne veiv 1/3 omdr så vil jeg anta stempler og ventiler støter i hverandre - motor må ikke forsøkes startet. Det er ikke flere merker på drev/veiv slik at du har forvekslet noen av de? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggi Skrevet August 4, 2014 Rapporter Share Skrevet August 4, 2014 Har du husket å justere kamdrevene ved montering av ny reim?Jeg skal prøve å få lagt ut Peugeot sin egne manual hvis jeg får til, hvis det er til hjelp Siter '19 Peugeot iOn [67HK] '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK] '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR [220HK] [vrak] '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK] [solgt] '02 Peugeot Partner 2.0 HDI [90 HK] [solgt] '97 Peugeot Partner 1,4 [75 HK] [solgt] '95 SAAB 9000 2,0 [131 HK] [solgt] '96 Peugeot Partner 1,9D [69 HK] [Vrak] '86 Mazda 626 2.0 [102 HK] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggi Skrevet August 4, 2014 Rapporter Share Skrevet August 4, 2014 https://dl.dropboxusercontent.com/u/16180797/406%20-%20B1EG0IK1%20-%201%20-%2019_07_2013%20-%20Afmontering%20-%20montering%20_%20Registerrem.pdfDer har du papirene på hvordan Peugeot vil at du skal gjøre det.Håper linken virker Quattro73 reagerte på dette 1 Siter '19 Peugeot iOn [67HK] '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK] '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR [220HK] [vrak] '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK] [solgt] '02 Peugeot Partner 2.0 HDI [90 HK] [solgt] '97 Peugeot Partner 1,4 [75 HK] [solgt] '95 SAAB 9000 2,0 [131 HK] [solgt] '96 Peugeot Partner 1,9D [69 HK] [Vrak] '86 Mazda 626 2.0 [102 HK] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsarve Skrevet August 13, 2014 Rapporter Share Skrevet August 13, 2014 Skal til å bytte registerreim på min 2.0 bensin. Hvor får man tak i låsebolter? Det eneste jeg har funnet er store spesialverktøysett til 2.500 kroner. Det er jo helt uaktuelt for min del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 14, 2014 Rapporter Share Skrevet August 14, 2014 Såvidt jeg vet så kan du bruke 8 mm skruer eller lignende. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggi Skrevet August 14, 2014 Rapporter Share Skrevet August 14, 2014 På de aller fleste peugeot motorene kan du bruke vanlige bolter. M8 vanligvis og M6 på noen Siter '19 Peugeot iOn [67HK] '10 SAAB 9-5 Turbo6 XWD Aero Hirsch [330HK] '08 SAAB 9-3 SC 1,8t BioPower BSR [220HK] [vrak] '03 SAAB 9-3 SS 1,8t BioPower Maptun [240HK] [solgt] '02 Peugeot Partner 2.0 HDI [90 HK] [solgt] '97 Peugeot Partner 1,4 [75 HK] [solgt] '95 SAAB 9000 2,0 [131 HK] [solgt] '96 Peugeot Partner 1,9D [69 HK] [Vrak] '86 Mazda 626 2.0 [102 HK] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsarve Skrevet August 15, 2014 Rapporter Share Skrevet August 15, 2014 I følge Haynes skal det brukes bolter med to ulike dimensjoner. Tok et bilde fra boka siden det illustrerer mye bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsarve Skrevet August 18, 2014 Rapporter Share Skrevet August 18, 2014 Ingen som har liggende låsebolter de kan tenke seg å låne bort for en helg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 18, 2014 Rapporter Share Skrevet August 18, 2014 Funker vel med en 6 mm skrue. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsarve Skrevet August 19, 2014 Rapporter Share Skrevet August 19, 2014 Da får du 4 mm vandring og risikerer å bomme med reima. Er man nøye med å telle tenner samt merke opp bør det jo gå greit men det er alltid best å bruke riktig verktøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.