Gå til innhold

hva står v5 for på vw motorene

Ranger emnet


200sx

Anbefalte innlegg

Originally posted by Beamer Screamer

V5 ble visst aldri solgt i Norge, så de du ser er nok bruktimportert.

 

Grunnen til dette er at V5'erne stort sett har samme ytelser som 1,8T, men mer volum. Pga slik avgiftene er lagt opp ble de da uforholdsmessig dyre. Men de har finere lyd da :)

 

Joda, Bora ble i Norge levert med V5 og der har også blitt solgt ett par Golfer. Men noen storselger ble det absolutt ikke da 1.8T kostet ca 50.000 mindre (pga avgifter) og vell egentlig er en bedre motor på de fleste punkter. Men hvorfor Bora ikke har blitt solgt med 1.8T i Norge det vet jeg ikke... (men der finnes ett par importerte)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

 

 

 

åssen får man 5 sylinder til å blir i V form ?

 

er nok 5 ventiler per sylinder det er snakk om....

 

selv om detta alt er svart på så.. hehe.. neida.. det er ikke snakk om 5 ventilersteknikk.. det ER det dem kaller en V motor med 5 sylindre.. sjøl om det som sagt lenger opp her er mer en rekkefemmer.. motoren er basert på vr6 (som sagt lenger opp ;P amputert vr6) disse motora er ikke helt V og ikke helt R men det er ikke mye vinkel nei..hehe.. kan si det slik da.. at hadde denna V'n vært 1 meter høy og vært mala på en vegg hadde den sett ut som en litt feildesigna I på 25 meters avstand ;P

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helios

 

selv om detta alt er svart på så.. hehe.. neida.. det er ikke snakk om 5 ventilersteknikk.. det ER det dem kaller en V motor med 5 sylindre.. sjøl om det som sagt lenger opp her er mer en rekkefemmer.. motoren er basert på vr6 (som sagt lenger opp ;P amputert vr6) disse motora er ikke helt V og ikke helt R men det er ikke mye vinkel nei..hehe.. kan si det slik da.. at hadde denna V'n vært 1 meter høy og vært mala på en vegg hadde den sett ut som en litt feildesigna I på 25 meters avstand ;P

 

Da har jeg lært no nytt idag oxo ! :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

men hvorfor har de kalt den v5 da?

 

når de kaller vr6 "vr6" og w8 "w8"?

 

Kort fortalt så er det flere produksjonsår mellom de forskjellige modellbetegnelsene. Den forrige generasjonen kalte de VR, mens den kalles bare V nå. Men nå snakker vi om modellbetegnelser på bilene og de forandres litt etter "moten" og ikke alltid den tekniske motorbetegnelsen.

 

Akkurat som BMW's 523 plutselig fikk 2,5 liter og 520'n fikk 2,2 for et par år siden. Det er altfor mange markedskonsulenter ansatt i bilbransjen;)

 

W-betegnelsen er noe helt annet igjen. W8 har 4 sylinderrekker med 2 sylindere i hver, eller 2 V4-motorer satt sammen på samme veiv om du vil.

 

W12, har da 4-sylinderrekker med 3 sylindere i hver :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å legge til mener jeg at VR6en har rundt 15 grader V-vinkel, men toppen er i en del, og det samme med sylinderne, ikke delt som på skikkelike V motorer.

 

Visst dere går inn på VW sine hjemme sider finnes det en grei forklaring på de forskjellige motorene....

 

http://www.vw.com/engine/index.htm?car=golf#

 

her finner du W8 prinsippet også.....

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Beamer Screamer

V5 ble visst aldri solgt i Norge, så de du ser er nok bruktimportert.

 

Grunnen til dette er at V5'erne stort sett har samme ytelser som 1,8T, men mer volum. Pga slik avgiftene er lagt opp ble de da uforholdsmessig dyre. Men de har finere lyd da :)

Var en i nabolaget her som haded en slik golf IV VR5/V5. Skikkelig grom lyd i den, fet når han kom med fine firehjulsladder på vinteren :D

Virka som en morsom bil :D

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår