Gumball Skrevet Juli 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Ser at bilen lekker noen dråper med kjølevæske, fikk et bilde av hvor det kommer fra, men er usikker på om det er vannpumpen? [ATTACH]39744[/ATTACH] Om du ser på bildet, så kommer vanner rett "bak" pilen, og drypper ned, er dette vannpumpen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Ja, det er vannpumpa [ATTACH]39745[/ATTACH] Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Juli 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Da er det vel bytte av reg-reim også på gang? :) Tenker nok på å få gjort i danmark, om det blir billigere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Ja, reg-reima ligger utafor vannpumpa. Så du må av med reima da du skal bytte vannpumpe. Så da er det like greit å få byttet reg reima. Om det er billigere i danmark vet jeg ikke, byttet selv på en A4 ADR jeg. Egentlig ikke noe problem :) Mye å demontere for å komme til da Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Skifter kjapt vannpumpa uten å røre registerrima.. Bare av med vifteraima som driver vannpumpa og dynamo, av med dynamoen, koble fra slanger og skifte pumpa. Kan faktisk slippe å ta av slanger også om man bytter bare fronten på vannpumpa, men jeg synes det er greiest å kjøpe ny komplett pumpe. - Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Trenger da ikke ha av registerreima for å bytte vannpumpa.. Bwana var kjappere ja. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Skifter kjapt vannpumpa uten å røre registerrima..Bare av med vifteraima som driver vannpumpa og dynamo, av med dynamoen, koble fra slanger og skifte pumpa. Kan faktisk slippe å ta av slanger også om man bytter bare fronten på vannpumpa, men jeg synes det er greiest å kjøpe ny komplett pumpe. - Den metoden tok ikke jeg da jeg byttet vannpumpa :P Så da vet jeg det, at det finnes en lettere måte :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Juli 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 (endret) Oi oi. Uten å bytte regreim? Reimen er byttet for 1 år siden, forrige eier fikset dette på en eller annen måte. At de ikke byttet pumpen da syntes jeg er idiotisk, blir nok bare å bytte pumpa da. Og alt dette uten å sette fronten i servicemodus? Endret Juli 24, 2013 av Gumball Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Blir nok trangt for deg om du ikke drar fram fronten. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet Juli 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Noen som kan bekrefte dette? Blir nok å ta av fronten uansett egentlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg