Chivas Skrevet Juli 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Dette haster da jeg skal på biltur til Danmark på fredag :/ Oppdaget plutselig idag at vindusviskerne ikke funker som de skal. Eneste som skjer er at de går noen cm opp og hakker litt der. De går ikke lengre etter det, og går til utgangsposisjon etter dette (hvis jeg prøver hendelen i div stillinger). Noen som har anelse om hva det skyldes, og om jegkan gjøre noe selv kjapt?? Aner ikke hvor lenge det har vært sånn, siden man ikke akkurat har hatt bruk for viskere siste tiden, men guttungen på 4 satt bak rattet og fiklet med alt han kunne se for noen dager siden, så mulig noe skjedde da? Har forøvrig prøvd å få de i vinterstilling, og det ser ut til å funke (er forøvrig rundt der de stopper ellers og) På forhånd takk for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Skjekk om motor går rundt og lett, skjekk overføringsstagene. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Overføringene som sitter fast. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet Juli 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Ok, er det en enkel sak jeg kan se på selv? Hva konkret gjør man? Smøre eller demontere? Løsnet litt på plast dekselet og tittet under, men gikk ikke videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Demontere, smøre eller bevegelige deler med fett ol. og monter. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet Juli 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 Ok, skal se på det....kom gjerne med flere detaljer da jeg er blank på hva og hvordan ting er der... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet Juli 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2013 løftet på dekselet igjen og brukte en teflonbasert olje som jeg sprayet rundtom.den skal visst være sabla bra, så da lar jeg den stå natta over og krysser fingrene til i morgen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2013 (endret) En liten oppdatering: Den smøringen hadde ingen umiddelbar virkning, men smurte litt igjen (prøvde å ta av viskere for å få opp deksel, men helt håpløst). Så hjalp jeg til med hånda for å få den igang, det gikk litt så som så, men løsnet mer og mer. Den kom seg over den posisjonen den tidligere hadde stoppet på, men stoppet litt på en annen posisjon. Etter mer smøring og tvinging/hjelping av arm begynte den å gå hele veien - dog litt tregt til og begynne med, som så gikk over til å klare hele biten på egenhånd. Nå håper jeg det er fikset, og tør egentlig ikke prøve så altfor mye mer siden den gikk greit da jeg stoppet den. Tar med meg smøring på turen ihvertfall ;) Endret Juli 25, 2013 av Chivas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2013 ...så bytter du viskeroverføringa når du kommer hjem. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2013 ...så bytter du viskeroverføringa når du kommer hjem. Ok, regner du med at noe må byttes uansett? Eller kan jeg ha vært heldig og fikset det for en tid fremover? Uansett, viktigste er at det holder neste halvannen uke :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet August 1, 2013 Rapporter Share Skrevet August 1, 2013 Du må få bytta viskeroverføringa ja, dette gjør du ikke på Møller bil selvsagt pga de skal ha 3200 kr for del + jobb. Delen koster ca 1100 kr og jobben tok 25 min :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet August 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2013 Er tilbake, og viskerne har fungert hele veien :) Jeg ser hva dere skriver, men forstår ikke hvorfor jeg_må_bytte overføringa? Dette er tydelig noe som setter seg fast over tid, men etter skikkelig smøring ser det ut til at den er fin igjen...? (kanskje noe å tenke på for andre også som et prevantivt forslag) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg