Gå til innhold

Hva slags overgang behøves for å koble denne spilleren til bilen?

Ranger emnet

gammelsaab

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å sette inn en radio/cd spiller jeg har liggende i en -96 modell Opel Astra. Har ikke mye greie på betegnelse på koblinger og eventuelle overganger, men har et håp om at noen som leser dette kan avklare litt?

Setter inn et bilde som kanskje kan forklare hva jeg har nå...og om mulig bidra til at noen kan fortelle meg hva jeg skal kjøpe for å koble spilleren riktig?

post-78444-13804855196038_thumb.jpg

post-78444-13804855195937_thumb.jpg

Opel Astra 1.6 16v 1996

Bilens motto må være: Jeg drikker mest av det dyreste - og olje er dyrere enn bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst...burde ha tenkt på det. Takk for ditt raske svar, cossiemk1, jeg rakk å sjekke "donorbilen" før den gikk til spiker. Fant ledningsnettet i dashbordet :) Legger inn et bilde, men vet ikke om det er godt nok til om noen kan si hvorvidt det er riktig eller feil.

Plugget inn for å teste, det var i hvert fall lyd. (Tok ikke inn noen signaler, men det har med antennekobling å gjøre. Tar det i egen tråd.)

Noen som vet om den kontakten til venstre i bildet fra dashbord-åpningen er originalt fra bilen var ny, eller noe som er ettermontert av tidligere eier? Ser ikke at den skal benyttes til den spilleren jeg setter inn, en eldre Pioneer DEH-3900MP.

post-78444-1380485519669_thumb.jpg

Opel Astra 1.6 16v 1996

Bilens motto må være: Jeg drikker mest av det dyreste - og olje er dyrere enn bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, passer rett inn når det gjelder den "doble" :). Men hva kan den til venstre være til? Kanskje ikke noe som originalt tilhørte bilen? Kan det passe med noe tilleggsutstyr fra tidligere eiers side? K

Kan i hvert fall ikke se at dette er noe som behøves for å koble på en enkel cd/radio som jeg skal ha inn? Eller....?

Tenker på den med rød markering:

[ATTACH]39765[/ATTACH]

post-78444-13804855197106_thumb.jpg

Opel Astra 1.6 16v 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men ja :). Det er ikke noe høytalere eller annet der nå, men det ligger kabler der. Tydelig at forrige eier har hatt høytalere og/eller noe annet bak. Hm...får ta en nærmere kikk på dette etterhvert, se om det er mulig å finne ut av det.

Takk skal du ha. Kan vel uansett regne med at det ikke er noe som er nødvendig. Av interesse er noe annet :)

Opel Astra 1.6 16v 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha...slik er det altså. Burde kanskje ha tenkt på det, har jo sett på mange biler at det ligger et "standard" ledningsnett, kontaktpunkter osv som brukes/ikke brukes ut fra modell/utstyrsnivå/land osv. Var så hekta på stereo'n her at det ikke falt meg inn.

Takk for avklaring, Passelat35i :)

Opel Astra 1.6 16v 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider