Gå til innhold

Problemer med vannlekkasje på VW passat 2003 model

Ranger emnet

random4k

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 2003 mod 1.9TDI passat. Den lekker vann som en elv. Byttet vannpumpe ved årsskifte og etter da har bilen vært tørst. Nå er det virkelig ikke, nå renner vannet igjennom og jeg skjønner ikke hva som er problemet. Jeg klaget på verksted og de tok inn bilen, de trykktestet den og fant ingen feil med den. Da gjenstår toppakningen sa de og de ville ikke gjøre det for da kostet det penger. Verkstedet fant ingen feil, men det må jo være en feil når vannet renner igjennom?

Det er trykk på tanken der man fyller vann etter alt vann er forsvunnet. Jeg kan fylle på vann igjen, la den gå i 10 min, og det har ikke lekt ut noe vann men det er trykk på tanken etter den korte tiden, selv om den er full. Er det noen som har erfaring eller kan hjelpe meg?

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier bilen lekker, men verkstedet finner ingen lekkasje, lekker det kjølevæske eller ikke?

Ryker det hvitt av bilens eksos?

"Majones" under oljepåfyllingslokket eller på peilepinne?

Det blir alltid litt trykk i ekspansjonstanken når motor/kjølevæska blir varm.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker er vell kanskje ikke rett ord, men kjølevæska forsvinner. Verkstedet fant ikke svaret på HVORFOR kjølevæska forsvinner.

Det er ikke noe majones, verken i kjøleskapet, under oljelokket eller peilepinnen. Det ryker ikke hvitt. Jeg kan ikke se hvordan farge det er men den er svart akkurat i det jeg starter den.

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider