Gå til innhold

Motorhavari pga knekt motorfeste..

Ranger emnet

Artful

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde bilen min inn til verksted for reg.reim-skifte og kmservice i mai i år...

Nå har motoren havarert og motorfestet er knekt av/løsnet... Skal ha bilen inn til et merkeverksted nå for å få sett på skaden.. Mulig at reg.reimen har gått til heden pga at festet er såpass nært reg.reimen slik at den kan ha blitt slitt/kuttet av...

Jeg regner med at verkstedet jeg har levert bilen til stadfester hva problemet har vært: Enten at motorfestet har brekt eller at skruene/boltene ikke har vært godt nok skrudd fast...

Case: Hvis dette er tilfellet, så er da dette en gyldig reklamasjonsgrunn på slett arbeid og det verkstedet som isåfall tok servicen og reg.reim-byttet skal dekke hele beløpet jeg nå må ut med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Mondeo. Dersom motorfestet måtte demonteres for å skifte registerreim så er det temmelig nærliggende å tro havariet skyldes feilaktig montasje/løse bolter på motorfestet. Uansett, dette burde lage litt lyd før det tok kvelden, hørte du noe?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke hvilken bil du har. Det er nemlig ytterst få bilmerker som har behov for å løsne på motorfestene før skifte av reg reim/kjede.

Her kommer det også inn en faktor om du burde merket det før havari og om din egen oppmerksomhetsplikt for å redusere skadeomfang trer inn.

Ytterst få biler?? Stort sett alle med tverrstilt motor. Det blir da noen:)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider