Gå til innhold

Store biler

Ranger emnet

kakemons

Anbefalte innlegg

Driver og ser litt på brukbiler av typen Ford Excursion, Chevy Tahoe/Blazer o.l. De fleste bilene av denne typen er varebiler med maks 3 seter. Jeg vil ha minst 5 seter når jeg førs skal kjøpe en så stor bil.

Begynner å lure på å kjøpe ny bil hvis jeg skal ha Chevy Tahoe eller Blazer. Ford Excursion har jeg funnet noen av, med mange seter.

Er det noen som kan fortelle meg litt om disse bilene, samt gi meg linker til nettsteder der det står nybilprisene på disse bilene?

Er det slik at Tahoe og Blazer er smågutter i forhold til Excursion?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er i endel mindre en forden ja, men det er jo en chevy på samme størrelse; suburban

Personlig synes jeg tahoe er den tøffeste bilen...

Tore

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kakemons

Driver og ser litt på brukbiler av typen Ford Excursion, Chevy Tahoe/Blazer o.l. De fleste bilene av denne typen er varebiler med maks 3 seter. Jeg vil ha minst 5 seter når jeg førs skal kjøpe en så stor bil.

Begynner å lure på å kjøpe ny bil hvis jeg skal ha Chevy Tahoe eller Blazer. Ford Excursion har jeg funnet noen av, med mange seter.

Er det noen som kan fortelle meg litt om disse bilene, samt gi meg linker til nettsteder der det står nybilprisene på disse bilene?

Er det slik at Tahoe og Blazer er smågutter i forhold til Excursion?

:D

Ja... Disse er bittesmå...!!

Excursion er på en måte en ordentlig Blazer/Tahoe + bagasje rommet...! Den har fortsatt alle setene i behold men har like stort lasterom som thaoene og blazerne.. tror den går som kombi bil...!

Den nye tahoen er abselutt den beste å anbefale..! Helt konge bil ;)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

Ja... Disse er bittesmå...!!

Excursion er på en måte en ordentlig Blazer/Tahoe + bagasje rommet...! Den har fortsatt alle setene i behold men har like stort lasterom som thaoene og blazerne.. tror den går som kombi bil...!

Den nye tahoen er abselutt den beste å anbefale..! Helt konge bil ;)

Er det fortsatt sånn at baksetene i tahoe koster 6-700.000?

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 stk Ford Excursion på jobben. Disse får man som 7 seter 4 bak og 3 foran. Eller 2 foran og 4 bak. Da som 6 seter. Vet ikke helt hvorfor men vi har 2 6 seter og en 7 seter. De er regga som lastebil. Total over 3,5tonn. Etter de nye reglene som sier at lastebil må vete 7,5tonn får man ikke Ford Excursion som lastebil lenger men som personbil da koster den ca 950.000,- og Ford norge tar den ikke inn lenger. Vi skal selge 1 eller 2 hos oss nå. Det er V10 bensin sorte og med ca 20000km på tellern

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2

Vi har 3 stk Ford Excursion på jobben. Disse får man som 7 seter 4 bak og 3 foran. Eller 2 foran og 4 bak. Da som 6 seter. Vet ikke helt hvorfor men vi har 2 6 seter og en 7 seter. De er regga som lastebil. Total over 3,5tonn. Etter de nye reglene som sier at lastebil må vete 7,5tonn får man ikke Ford Excursion som lastebil lenger men som personbil da koster den ca 950.000,- og Ford norge tar den ikke inn lenger. Vi skal selge 1 eller 2 hos oss nå. Det er V10 bensin sorte og med ca 20000km på tellern

Det var visst sånn at Ford Norge hadde tatt inn et lass av disse rett før det nye vedtaket kom, de fikk da en spesiell konsesjon til å selge ut det partiet etter det gamle vedtaket, ellers hadde de gått konkurs.. :eek: Vet ikke hvor mye som er igjen av lageret deres, men det er bare å høre med nærmeste forhandler. Pris ca rett under 400 000,- som liten lastebil, førerkort C1.

En chippet diesel går nokså greit i forhold til størrelsen. Til å begynne med kjennes den ut som en snutelastebil, men blir fort vant til den. Kvaliteten er vel sånn midt på treet, ca det man kan forvente av en amerikaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2

Saken er heller at lastebiler over 5 tonn kunne ha 2 seterader avgiftsfritt tidligere.. Hverken suburban eller tahoe var over 5 tonn, og ble derfor levert med en seterad, og en "hvilebenk" bak.

Denne grensen ble så økt til 6 tonn, for å unngå Excursion som 6/7 seter..

Både Suburban og Excursion kommer visstnok i en utgave med totalvekt over 6 tonn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider