Jhansa Skrevet Juli 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 heisann har en 1.3 l besiner yaris verso til arbeidsbil, har rundet 330000km og starter å går som ei klokke. Men den siste måneden har den begynt å tulle. Når den er kald og jeg skal begynne å kjøre så kveles nesten motoren(dør ikke ut), kan sååååvidt være borti gassen for at den skal gli fremover. Men da etter ett par minutt med kjøring så går det bedre.. men merker fortsatt ved klampen i bunn at den ikke er helt villig! Fikk lest av feilkode som jeg tenkte noen kunne forklare bedre?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Det der er ingen feilkode, det er jo en forklaring på hva som mulig kan være feil. Har du motorlampe som lyser da? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jhansa Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2013 joda, en liten stavingsfeil der! har hatt lys i ei Orange motorlampe i ett års tid ca! Men har ikke vært noe tull med bilen tidligere så har ikke gjort noe med det... Er det noen enkle måter man kunne fysisk sjekket ut disse punktene da dt kunne være flere kostbare feil? eller har du en annet forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2013 Det du bør starte med er og få lest ut feilkoden, da har du noe og gå ut i fra. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2013 Når leser din forklaring så høres det ut som at motor går for magert, altså får den for lite bensin eller suger falskluft. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jhansa Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2013 har prøvd meg frem med startgass to ganger uten virkning, samt kjørt uten luftfilter uten at det fungerte. kan det være bensinpumpa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jhansa Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2013 den første feilmeldinga jeg fikk var for feil med luft/bensin (blandingsforhold)på rekke 1 eller 2.. noe i den duren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jhansa Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2013 åsså glømte jeg å si at det lukter bensin når man starter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg