Gå til innhold

Feilkoder 99 Octavia

Ranger emnet

Askulf

Anbefalte innlegg

Hei

Hei.

Jeg har fått følgende feilkoder på en 99 Octavia, og lurer på om noen kan hjelpe meg.

Den første er vel startsperra, og da lurer jeg på hva som er enkleste og billigste måte å fikse den på. Vi har en delebil uten startsperre som vi kan plukke deler fra..

1.

P1570 , 17978

Engine starter blocked by immmobilizer

2.

668

Supply voltage Terminal 30 ,open

3.

520

Air mass sensor ,open

4.

1316

ABS control ,no Communication

Mvh

03A6, 10Octavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er det byttet deler på bilen, som instrumenpanel, ECU e.l.? Om ikke må du 'parre' nøkkel mot bil. Fungerer ikke det så sjekk om lesespolen er defekt (den rundt tenningslåsen).

Når det gjelder startsperre så kan man ikke bare bytte deler, alt må 'parres' etterpå.

2. Sikkert gammel feil etter for lav batterispenning.

3. Sjekk kabling og plugger til LMM, evt bytt LMM:

4. Les ut feil i ABS-modulen les også ut veridene i måleblokkene for ABS. Om dette ikke er mulig så sjekk kabling til ABS.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Fins det ikke noe mulighet for å omgå startsperra? Å deaktivere den på noe vis? Den sitter vel i ECU, tenkte om ECU fra bil uten startsperre ble satt inn, at det ville gå?

Jeg forstår ikke hva du mener med å lese ut feil i ABS-modulen og måleblokken, har du mulighet til å forklare med teskje??

03A6, 10Octavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ECU, nøkkel og instrumentpanel er 'matchet sammen' slik at om du bytter noen av disse vil immobilizer kommer på. Du kan bytte deler og parre de sammen igjen, det vil fungere. Du vil nok slite med å finne deler som passer rett inn i din bil - uten implementert startsperrefunksjon ;)

Er det slik at bilen din nå starter men dør etter 1-2 sekunder?

Hva har du brukt for å lese ut feilkodene?

Kople til VCDS, gå inn på ABS og ta diagnose på selve ABS-modulen. Får du ikke kontakt så må det mer feilsøking til - for å finne ut hvorfor kontakt ikke oppnås. Får du kontakt så kan du se hvorfor den er i feilmodus.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider