Gå til innhold

Audi A3 strømtrekk når bil er av

Ranger emnet


maartn

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Audi A3 1.6 2004 mod. trekker 350mA når den er skrudd av og jeg har brukt en hel kveld på å feilsøke dette nå. Ingen av sikringene får dette strømtrekket ned (tatt ut alle sikringer i begge sikringsboksene)

 

Jeg har også koblet fra kabler til hengerfeste da dette er det eneste som kan være ettermontert uten hell.

 

Fakta er da at ingenting som går igjennom bilens sikringsbokser forårsaker dette. jeg koblet også fra dynamo fo å se om jeg så noen forskjell. Eneste jeg ikke ikke fikk koblet fra var starteren.

 

Noen som har noen tips om hva jeg kan feilsøke videre? Det er verdt å nevne at når jeg tar sikringen til interiørlyset synker forbruket 100mA. Men det er fortsatt 250mA trekk.

 

Tips mottas med stor takk da vi er lei av startkabler :)

 

/Martin

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350ma vil jeg tro er klokke og/eller spiller. Dette er ikke nok til å tappe batteriet, med mindre du parkerer bilen virkelig lenge...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350ma vil jeg tro er klokke og/eller spiller. Dette er ikke nok til å tappe batteriet, med mindre du parkerer bilen virkelig lenge...

 

Hei,

 

Den holder trolig 1 uke med ladet batteri. Normalt trekk er 10 til 30mA - så 350mA er jo ekstremt høyt standby trekk og tømmer batteriet etter litt tid.

 

Jeg har som nevnt tatt ut alle skkringer. Så hva står jeg igjen med? jordingsfeil? Starteren? hmm..

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket måleinstrument bruker du, og hva er det stilt inn på? Ikke alle er like nøyaktige...hvis du har koblet fra absolutt alt er det rart du fortsatt har strømtrekk.

 

Og har du bra ladespenning når bilen går?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker et multimeter på jobb.. Stiller det inn på amper. Har målt annen bil og sett strømtrekket der - og det er lavt.

 

Ja, det er merkelig. Men det er vel noen ting som er koblet utenom sikringsboksene? F.eks dynamo og starter har jeg hørt?

 

Har lest mye om tenningslås, klima osv.. men alt dette går jo på sikringer.

 

Ladespenning er god.

 

Redd at dette vil ta tid om jeg leverer den på verksted :\

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut absolutt alle sikringene igjen i dag og multimeteret viser da 150mA

 

Når jeg kobler til den ene sikringen viser hopper den opp på 380mA og den med den ene går den opp til 440mA. Jeg husker ikke nøyaktig hvilke sikringer det er i farten, men det store hoppet er på interiørlys. Men det er jo fortsatt mye trekk (150mA) når alt er koblet ut.

 

Noen flere tips ang. disse opplysningene?

 

[ATTACH]39820[/ATTACH]

 

[ATTACH]39821[/ATTACH]

post-16429-13804855202896_thumb.jpg

post-16429-13804855203017_thumb.jpg

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hvilke komponenter de 2 sikringene du nevner går på. Før det er det vanskelig å gi noe konkret tips.

150mA med at av sikringer ute sier du, tenker du på alle i motorrom og kupé, eller kun de i motorrommet?

 

Kan igrunn tyde på jordingsfeil hvis alle elektriske komponenter er koblet fra.

Tviler på at starter eller dynamo er synderen, dog er det en mulighet.

 

Bare for å utelukke at det ikke er multimetere som er litt unøyaktig, lån ett fra noen du kjenner og test :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sjekker opp igjen i morgen. Skal også teste med en kamerat's multimeter.

 

Alle sikringer i mottor og kupè er koblet fra ja. Dog var det ingen forandring på sikringene i kupè.

 

Har koblet fra dynamo forresten, og det var ingen forandring.

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må begynne på nytt her.. jeg har ikke låst panserlåsen når jeg har feilsøkt.. så derfor er det mye rar informasjon som har dukket opp.

 

NY INFO :)

 

Jeg er usikker på om bilen går skikkelig i dvale, men den legger seg på 0.16A og går ikke lavere over lang tid.

 

Alle sikringer ble fjernet på nytt men ingen endringer. Når jeg tar bort en kabel som står på fronten av sikringsboksen forsvinner trekket til 0.0A

 

Noen som vet hva denne kabelen går til? Noen plass jeg kan finne det ut?

 

[ATTACH]39832[/ATTACH]

 

Jeg målte broren min sin Audi A3 (samme bil) og den skifter mellom 0.0A og 0.1A når den er i dvale.

post-16429-13804855204483_thumb.jpg

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår