TKarlsen Skrevet Juli 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Lite teknisk spørsmål. Gjelder VMaxx justerbart senkesett til Audi A6 Skal det være "dødgang" i støtdemperne fra midt stilling? Jeg kan små huske på bilen uten at jeg kjenner at demperen tar imot. Ikke snakk om mye, men skal det være sånn? Alle andre dempere jeg har montert har vært faste hele veien. Settet er 1mnd gammelt, og fått mange mil på seg. Så skal jo være ...innkjørt nå. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Uten å kjenne videre til de demperene i det settet, ble demperene luftet skikkelig før montering? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 ja, om du mener å dra de inn og ut noen par ganger før montering? Dro de maks inn, og ut noen ganger Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Ja, var det jeg mente. Kjenner du tydelig at det er dødgang i demperene, altså at du tydelig kjenner 'når de tar' ? Lager det lyder i humper? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 De lager ingen lyder, og faste og fine da de først virker. Kjenner det fint da jeg rygger ut av garasjen f.eks, liten kant der. Til og med bagasjeluka får bilen til å "hoppe" da jeg åpner opp og lar den gå ut selv. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Skjer dette kun når bilen har stått i ro en stund, men forsvinner etter litt bevegelse? I såfall er det normalt :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Vil si den er "værst" da den har stått litt i ro. Så fort det er bevegelse i demperen så blir den stiv/står imot Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Det jeg mente er om 'dødgangen' forsvinner etter at du har gynget litt opp og ned eller har kjørt over litt humper ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Den er der mer eller mindre hele tiden. Da jeg kjører så kjenner jeg jo ikke forskjell. Men om jeg stopper etter å ha kjørt litt så er det dødgang der. Gynger jeg hardt på bilen så merker jeg jo at demperen begynner å jobbe Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Må da være noen andre her som har erfaring med VMaxx? Evt ringe P&R og spørre om det er normalt - men kan da tenke meg hva svaret vil være ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Ja, bor ikke så langt unna P&R. Tenkte å ta en tur innom de om jeg ikke får noen svar her. Så de til å se/kjenne på bilen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2013 Her kan dere se hvor mykt det er. Faren min står å husker på bilen, bruker nesten ikke krefter i det heletatt. Har også hatt bilen hos mekonomen for 4hjulskontroll hvor jeg ba de justere opp bilen. Så bilen er på maks høyde, enda subber hjulet inntil inner skjermen. Skal bare en liten venstre sving før det subber. Så jeg skal ta det av, kan ikke ha det sånn. Skal på med originale dempere og fjære rundt hele. Så skal jeg levere VMaxx settet hos P&R for en liten service/sjekk Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2013 Oppdate: Var defekt(e) demper(e) på bilen. Fikk 2stk nye dempere bak, og nå er bilen stiv (senkesett stiv) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 4, 2013 Rapporter Share Skrevet September 4, 2013 Kjekt når ting ordner seg :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2013 (endret) Kjekt når ting ordner seg :) Ja :) Men skulle vært justering på stivheten synes jeg. Bitelitt for mykt, men nå er det iallefall OK. Det "artige" er at originale demperne på bilen til faren min (A4 B5) er stivere enn senkesettet jeg har på bilen :P Endret September 4, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg