Gå til innhold

Delenummer på brakett til clutchpedal

Askulf

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har gradvis merket at clutchpedalen må tråkkes helt inn for å unngå tannpuss.

Det viser seg at braketten som holder clutchpedal og slavesylinder har fått en sprekke, som utvider seg når pedalen tråkkes ned. Dette resulterer i at slavesylinder ikke presses helt inn.

Det jeg lurer på er om noen har delenummer, har en liggende for en billig penge eller har andre synspunkter som kan hjelpe meg?

Mvh

Edit: d22, 04 modell

Endret av Askulf

03A6, 10Octavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mange verksteder som sveiser ting, de bytter de bare ut med nye deler. Eneste som gjerne sveiser, og kan sveise, er eksosverksteder. Ellers er det sikkert en eller annen rundt deg som har sveiseapparat ;) Jeg har, men er temmelig langt unna deg ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sveiser det så kan det jo hende at du ender opp med akkurat samme probelemet. Kan fortsatt bli feil vinkel på delen og du vil få sammen problemet. Ingen som kan skaffe den delen innen rimelig tid?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da stål den braketten der, og den kan fint sveises.

Hadde uten å tenke meg om forsøkt å sveise den med trådapparat.

Demonter evt. plastdeler som kan smelte av varmen, ha ett vannbad tilgjengelig til nød-nedkjøling.

Press sprekken sammen og sveis.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde som dere sa, Quattro73 og Einar. Jeg tok med braketten bort på Oslo Metallisering på Lambertseter, de fiksa den på fem minutter.

Vinkelen har aldri vært noe problem, Opelduude.

Og det stemmer at det ikke var lettmetall.

Så var det bare å montere igjen da...

Uansett, tusen takk for hjelpa, folkens!

03A6, 10Octavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider