Gå til innhold

G263 - Evaporator temperature sensor

Ranger emnet


atxbyea

Anbefalte innlegg

Hei alle.

 

Prøver å få fikset AC i fruens bil men har støtt på litt problemer.

 

Problemet er at bilen aldri blåser kaldt, virker ikke som selve kompressoren starter, har sjekket at det er gass på systemet, men har fått lest ut en kode på Climatronicen :

 

Climatronic - 332 Evaporator Temperature Sensor

VAG-COM - 0818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263): Open or Short to Plus

 

 

Slår jeg opp G263 i ETKA får jeg opp to sensorer, men ingen av disse ser ut til å være G263 (ser ut til å være G192 og G89) som likevel blir flagget som G263.

 

Etter å googlet meg vill har jeg funnet masse tråder som omhandler A2 \ Passat \ Fabia etc, og flere av disse sier man kan nå G263 fra passasjersiden, derimot klarer jeg ikke å finne denne sensoren noen plass.

 

Er det noen som har byttet denne og vet hvor den faktisk sitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkode 00818? Vet ikke hvor G263/G308 er lokalisert på G4 men HER er bilder av hvor den står på G5. Er på omtrent samme sted på G6.

Sjekk pluggen inn på denne, enten er sensor defekt eller så er det dårlig kontakt mellom sensor og plugg - når du finner den :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig, takk for svar, beklageligvis har jeg nå demonert det meste av passasjersiden og stukket hodet langt opp på førersiden...

 

Jeg finner enda ingenting som kan se ut som en sensor som jeg kan vri på noen veier for å få ut.. har dog sjekket opp sensoren i VCDS og denne sier 99c som jeg mistenker er default verdi når den ikke har kontakt med sensoren..

 

Dette må være den vanskeligste sensoren jeg noensinne har vært borti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for svar, er samme tegningen jeg fant i ETKA, 17 er G192 (footwell) og 15 er G89 (intake temperature), men begge disse kommer opp som "treff" for G263 i ETKA.... (han på VW delelager var like forundret som meg..)

 

Prøvde å dra ut G192-ledningen bare for å se om problemet vedvarte (verifisere sensoren) men da ga Climatronic error 511 i tillegg til 332.. så de to er iallefall ikke samme, har ikke prøvd med G89 enda, men mistenker den vil gi meg error 313 (ifølge linken under)

 

VWVortex.com - Climatronic Issues? READ THIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oppdatering, jeg har demontert bortimot alt utenom dashen nå for å snike rundt.

 

Har hatt ute delen som er markert som 17 i bildet over : 1H0907543A - Denne gir meg feil 511 i climatronicen (også kjent som G192).

Har også hatt ute delen som er markert som 15 i bildet over : 1K0907543A - Denne gir meg feil 313 i climatronicen (også kjent som G89).

I tillegg fikk jeg en sensor hos en på delelageret på møller som heter 4B0820539, denne vises i ETKA uten plassering og heter bare "temperature sensor", denne gir feilkode 510 (G191 på denne).

 

Under demontering har jeg stukket hånden min opp i alle mulige hulrom for å kjenne etter sensorer, og prøvd å se etter ledninger, no go.

 

En på møller mente denne sensoren satt på radiator i grillen, det har jeg derimot lite tro på ettersom den sitter i selve huset på f.eks A2 ifølge denne :

 

G263 - Geber für Ausströmtemperatur Verdampfer ? A2-Freun.de Wiki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår