Gå til innhold

Problemer ved koding av nye nøkler


Berla2

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har den siste tiden slitt litt når det gjelder koding av ny nøkkel på min Berlingo 2000-modell.

 

Etter første forsøk fikk jeg beskjed av verkstedet at de ikke fikk kodet nøkkelen pga. slitt rattlås. - Jeg fikk pris på ny rattlås og møtte opp igjen ca to uker senere for å bytte denne.

Andre forsøk med koding slo også feil, til tross for at ny rattlås var montert... Denne gangen fikk jeg først beskjed om at de hadde fått feil kode eller rotet vekk den riktige koden. Verkstedet lovet å ringe meg opp igjen om noen dager når de hadde funnet koden.

Dette skjedde ikke, og da jeg ringte opp igjen etter en uke, ble jeg fortalt at det var noe feil med nøkkelen.

De bestilte en ny nøkkel og jeg møtte opp igjen for tredje forsøk. Denne gangen gikk det heller ikke.

Nå fikk jeg jammen beskjed om at jeg måtte skifte "BSI'en" (hva nå det er) og alle sikringene...

 

Jeg ble selvsagt skeptisk til dette siden det også ville koste noen tusen, i tillegg til de svært forskjellige diagnosene verkstedet har stilt.

Ikke kunne de garantere at det ville fungere da heller...

 

Kan jo nevne at alt dette skjer hos Scanauto Bergen.

 

Etter en lang historie kommer spørsmålene:

1. Kan noen forklare hva en "BSI" egentlig er, og hva den har med nøkkelen og gjøre?

2. Faktisk så begynner jeg å tvile litt på verkstedet. Er de kun ute etter penger, eller gjør de faktisk sitt beste for å hjelpe meg?

3. Er det noen som har vært borti noe av det samme med sin bil? (uansett merke)

4. Er det noen som har litt kunnskap som kanskje kan komme med en teori om hva som forårsaker disse problemene?

 

Håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette, da jeg lurer på om jeg skal gi opp alt for nå og heller kjøre rundt med to gamle og slitte/ødelagte nøkler. Alt ble liksom litt dyrere enn først antatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår