Gå til innhold

Påfyling av AC golf4,pris på verksted evt kjøpe flaske fra ebay

Ranger emnet

Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Merker det begynner og minke på stoff i AC,den kjøler men ikke så mye som før.

Rekner med att anlegget er tett og i orden siden det blir kaldere luft når eg skrur på AC og om det er dugg forsvinner dette raskt,

De annonserer forskjelige plasser men der går de jo over heile systemet bytter tørkefilter renser og fyller på,er det bare og tappe systemet og må eg bytte tørkefilter før eg fylle på med sånn boks fra ebay.

Ser jo det koster flesk med avgift for gassen,må eg betale sånn avgift ved kjøp fra ebay og hva koster evt påfylling på verksted?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster rundt 1500 kr for fylling av gass, lønner seg og undersøke litt rundt.

Vil tippe det er noen strenge regler for innføring av slike gasser som privatperson og om det vil virke noe særlig og fylle opp anlegget bare en boks høres litt tvilsomt ut. Når du etterfyller gass så etterfylles også olje til ac kompressoren så om du bare fyller gass kan du risikere ødelagt ac kompressor over tid for eksempel.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meiner der er olje i de flaskene uten og sei det sikkert,ser der e ein norsk nettbutikk som selger men de er dyre i forhold te ebay.

Vett jo det e dyre maskiner det bruker te og fylle på AC,så spørs om det ikke e bedre og få gjort det skikkelig,om noen har erfaring me sånn boks fra ebay så skriv gjerne om erfaringene deres.

Ps:takker for svar opeldude :-)

Edit:sett med olje fra USA:http://www.ebay.com/itm/3-REFRIGERANT-OIL-R134a-R134-134a-HOSE-DVD-A-C-KIT-FITS-1994-and-NEWER-/111125214833?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19df943671&vxp=mtr

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...