Gå til innhold

koble på flere forsterkere enn det er utganger til?

Ranger emnet

aaensv

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en spiller med kun 2 rca utganger så tenkte jeg på å skaffe forsterker til både fronthøytalere, bakhøytalere, og 2 6x9 i bagasjerommet pluss minst en forsterker til sub, hvordan skal jeg gjøre dette hvis det går? vet om y-ledd, men da vil jeg vel kjøre samme signal til begge forsterkerne som er på samme rca fra spiller, og da vil jeg vel kjøre samme styrke på både front og bakhøytalere, hvis ikke man kan få stilt på forsterkerne, så hvis jeg vil ha mindre kraft på bakhøytalerne enn fronthøytalerne for eksempel.

takker på forhånd for svar :)

Edit: tenkte på pioneer TS-A132CI i framdørene og bakdørene, noen som har anbefaling til forsterkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, her har vi nok en som tror at jo flere høyttalere, jo bedre/mere lyd, men det er nok dessverre ikke slik. Et bra oppsett består av en bra spiller, et bra og riktig montert frontsett, og en sub. Dette burde holde i massevis, men du har tenkt til å ha høyttalere i alle fire dørene OG i hatthylla?? Kan til nød gå med på å ha de pioneer coaxene i bakdørene, men foran bør du ha noe bedre, og det burde være et komponentsett.... Det meste er bedre enn pioneer når det kommer til høyttalere omtrent, så noe annet kan være å forestrekke. Høyttalere i hatthylla skal du IKKE ha, da lyd bakfra bare blir feil, og fordi 6x9" vil påvirkes av trykket fra suben og dermed spille stygt.

Hvis du sier litt om hvilken bil dette skal inn i, og hvor mye penger du vil bruke, så kan vi hjelpe deg slik at du får mest mulig for pengene dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har lest på innleggene dine at du er 100% imot 6x9, men tenkte jeg kunne ha de i bilen da jeg får de gratis, men vi brant ene spolen på ene høyttaleren når vi spilte med dem i bilen de står i nå så. var feil jeg tenkte på va TS-A173CI, jeg fikk 1 sett av de igår så skal jeg kanskje få ett sett til av samme personen, så får jeg kjøpe en 4 kanals forsterker av en kompis hvor 2 av utgangene er brent, disse kan svigerbroren min fikse (elektroingeniør, har jobber med småelektronikk osv.) så jeg trenger ikke noe ekstra forsterker og sub får jeg kanskje kjøpe av en kollega av meg, men han var usikker på hvilken modell/type/merke det var. han skulle se om han enda hadde den. blir anlegg på budsjett i og med at jeg skal flytte om 2 uker å bo på hybel med et søppelstipend i 10 måneder, så etter det blir det kanskje litt bedre, fikk en Pioneer SPH-DA100 for en symbolsk pris av en annen så denne er montert og koblet opp. alt av kabler er trukket bak, hvor jeg skal ha en fordelerblokk så jeg får strøm til både den 4 kanalern og monoforsterkern. så jeg vil ikke trenge flere rca utganger i første omgang. har ett til spørsmål, burde jeg legge sikringer etter fordelerblokka og eller trenger jeg bare en før? vet at man senker risikoen for brann osv når man har flere.

Btw, er en golf 3 stasjonsvogn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider