Payyy Skrevet Juli 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2013 Jeg synes A6 er ganske fine og gode å kjøre. Problemet er at jeg ikke kjenner disse bilene. Tenkte meg en grei bruksbil i 30000,- klassen. Disse er gjerne 95-2000 modeller og har som regel gått rundt 2-300000 km. Hvilke svakheter bør jeg se etter på en slik? Hva kan ryke i motor/gir ved rundt 2-300000 km? Hvilke slitedeler i forstilling/understell pleier å måtte byttes? Er det noen kjente barnesykdommer ved modellen som kom i 97? Siter -Livet er for kort for fire sylindere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2013 2.5 tdi motor kan visst ofte kreve dyre i reparasjoner. 1.9 tdi motoren er solid. 1.8 turbo benzin har ofte problemer med oljebumpe (tett sil) m.m. Har ikke hørt så mye galt om 2.4 bensin. Tiptronic automat kan være en risiko. Masse armer i forstillinga (Multilink), mange av de kan behøve å byttes i bilens levetid. Pan bil og god/behagelig å kjøre :) -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Payyy Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2013 Takk for gode svar! Kan forresten nevne at det i hovedsak er bensinmotorene som er aktuelle. Gjerne de litt kraftigere, 2,4, 2,6 osv. Vurderer også quattro-utgavene, er det noen spesielle svakheter ved disse? Siter -Livet er for kort for fire sylindere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg