Gå til innhold

Hva er egentli så "rått" med skyline?

Ranger emnet


ford4fun

Anbefalte innlegg

Jeg kunne selvsagt tenkt meg en Skyline R32/R33/R34, men synes f.eks at en Supra MK4 er tøffere..

 

Om jeg fikk velge en av disse to registrert på Norsk vei, her hjemme i Narvik, så ville jeg valgt Skyline, grunnen:

 

Det ville vært den første Skylinen i Narvik, det går allerede 2 stk Supra MK4 her..

 

Jeg trur rett og slett det å eie en bil som er så uoppnåelig som Skyline registrert på Norske Skilter er bra stort.. Så derfor er det så mye oppstyr rundt Skyline, siden dem er så skjeldne og så uoppnåelige, siden det per dags dato ikke går å få dem registrert med skilter her i Norge!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Ola

 

Z3 kom forresten i en utgave med mere hk enn både skyline og supra.. ;)

 

Hvilken z3 mener du kom med mere hk enn skyline og supra?

 

Skyline kom vel med en versjon som hette Nismo 400r med 400hk.. og Autech GT-r med 380 hk R34 GT-R var det nermere 330 hk i uoffisielt...

 

Supra Mk4 er det 330 hk i...

 

Såvidt meg bekjent er den største motoren z3 er levert med en 3,2 liter med 321 hk kjent fra siste generasjon e36 m3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by westside

 

Hvilken z3 mener du kom med mere hk enn skyline og supra?

 

Skyline kom vel med en versjon som hette Nismo 400r med 400hk.. og Autech GT-r med 380 hk R34 GT-R var det nermere 330 hk i uoffisielt...

 

Supra Mk4 er det 330 hk i...

 

Såvidt meg bekjent er den største motoren z3 er levert med en 3,2 liter med 321 hk kjent fra siste generasjon e36 m3?

 

Uten noen spesiell peiling på skyline så kom vel R34 med "en blombert" utgave med 280hp ? (rett meg viss jeg tar feil).....

kan hende han mente en Z8.... !?

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen legge ut Bilde av Supra MK4.

Personligt syntes jeg FnF filmene dro skylinen ned på performance sida ( dårlige filmer ).

Skylinen drar på som satan men den kommer jo ikke opp i noe særlig fart.

Skyline ser bra ut spør du meg, rette linjer har jeg alltid likt.Så den først på Gran tourismo 3, hadde ikke anelse om bilen før det.

Biler blir bare rundere å rundere i formen, det begynner å bli overdrevent rundt for meg, få litt rette linjer tilbake på nye biler.

knock

81 Bmw M535 Turbo

87 Bmw 518

xxxxxxxxxx Skrota \ Solgt xxxxxxxxx

94 Ford mondeo Sedan 2.0L 16v Rs

65 Dodge Coronet 318

82 Honda Civic 1.3

91 Ford taurus

86 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by westside

 

Hvilken z3 mener du kom med mere hk enn skyline og supra?

 

Skyline kom vel med en versjon som hette Nismo 400r med 400hk.. og Autech GT-r med 380 hk R34 GT-R var det nermere 330 hk i uoffisielt...

 

Supra Mk4 er det 330 hk i...

 

Såvidt meg bekjent er den største motoren z3 er levert med en 3,2 liter med 321 hk kjent fra siste generasjon e36 m3?

 

 

 

Skyline GTR Autech er bare en 4-dørs GTR, som ble lagd i forbindelse med Skylines 40-års jubileum. Den har bortimot samme specs som en vanlig GTR, men den har fire dører. Med andre ord, kun "280" hk.

 

Utgaven som har 380hk er en Autech som er ombygd til tilnærmet Nismo 400R-spesifikasjoner. Den heter noe sånt som Nismo 4-door. Dette er dermed i prasis ikke en Nissan Skyline, men en Nismo Skyline.

 

280hk-grensen i Japan har ikke noe med avgifter å gjøre. Bilfabrikkene i Japan har inngått en såkalt "gentlemans agreement", som tilsier at ingen av de skal produsere biler med mere enn 280hk. Nismo er offisielt ikke eid av Nissan, men en selvstendig tuner. Dermed kan de uten problemer trimme og selge Skyline og andre biler med over 280 hk uten at det blir betegnet som avtalebrudd. Jeg har ett eller annet engelsk bilblad av den mere seriøse sorten (Car, Top Gear eller noe) liggende, med en stor reportasje om akkurat dette. De besøkte Nismo, STI og Mugen, og alle sa at de offisielt ikke var eid av sine respektive bilfabrikker, men de la ikke skjul på at dette var en sannhet med modifikasjoner.

 

Dermed blir din sammenligning av en original Z3\M roadster og en Nismo 400R litt irrelevant. Det finnes sikkert BMW-tunere som har lagd Z3`er med langt over 321 hk, og det er disse du bør sammenligne med. Når det er sagt, så hadde jeg uansett heller tatt en Skyline fremfor en BMW nårsomhelst :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

det var jo det som var ideen ..

han klaget jo på at alle biler er for runde ...

He He bilen ser bra ut den :D.

81 Bmw M535 Turbo

87 Bmw 518

xxxxxxxxxx Skrota \ Solgt xxxxxxxxx

94 Ford mondeo Sedan 2.0L 16v Rs

65 Dodge Coronet 318

82 Honda Civic 1.3

91 Ford taurus

86 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår